Leta 2015 so za najinovativnejše ameriško podjetje razglasili zagonsko podjetje Warby Parker z učinkovitim marketinškim modelom oblikovanja, proizvodnje in spletne prodaje kakovostnih očal. Kupiti jih je mogoče že za 95 dolarjev, v ceno pa so vključena stekla z dioptrijo, stroški dostave in donacija nevladni organizaciji VisionSpring, ki izvaja akcije za izboljšanje vida v manj razvitih državah. Jen Rubio je pri Warby Parkerju skrbela za družbene medije, Steph Korey pa je bila zadolžena za oskrbno verigo. Poslovni model Warby Parkerja sta uporabili pri svojem zagonskem podjetju Away, s katerim sta v začetku lanskega leta na trgu ponudili tehnološko inovativne, iz kakovostnih materialov izdelane potovalne kovčke po dostopni ceni. V letu dni je njuno podjetje, v katerem so zaposleni stari v povprečju 25 let, prodalo 50.000 kovčkov in ustvarilo za 10 milijonov prometa. 90 odstotkov kovčkov so prodali po spletu, za glavni oglaševalski medij pa so izbrali instagram.

Podjetje je doslej zbralo 11 milijonov dolarjev investicijskega kapitala, med vlagatelji je tudi raperski zvezdnik Jay Z. Revija Vogue je njune kovčke ocenila kot popolne, v reviji Allure so se zaljubili v njih.

Ugodna cena, štiri velikosti

Vrednost svetovnega trga potovalnih kovčkov ocenjujejo na 30 milijard dolarjev. Industrija, ki jo v glavnem obvladuje Samsonite, velja za obupno dolgočasen rezervat črno-sivo-rjavih izdelkov, pri katerih je pomembna zgolj konvencionalna uporabnost. Away poskuša preoblikovati utečeno, prav nič glamurozno industrijo z vrhunsko oblikovanimi, a preprostimi in praktičnimi izdelki. Kovčki away so izdelani iz tako rekoč neuničljivih materialov, obenem pa so modni izdelek, s katerim lahko uporabnik dopolnjuje svoj osebni slog. Da, kovček away je na voljo tudi v rožnati barvi. Ne le to, z vgrajeno baterijo omogoča tudi polnjenje telefona. Na letališču je lahko to zelo koristno, še posebno če imate na telefonu shranjeno digitalno letalsko prepustnico.

Najmanjši kovček away s prostornino 38 litrov stane 225 dolarjev (približno 25 dolarjev manj od primerljivega kovčka samsonite), največji s prostornino 86 litrov pa 295 dolarjev. Kovčke štirih različnih velikosti (manjša dva sta seveda prilagojena standardom ročne prtljage na letalu) je mogoče tudi zložiti drugega v drugega, kar olajša njihovo hranjenje, ko niso v uporabi.

Nezlomljiva zunanjost, praktična notranjost

Fleksibilna, praktično nezlomljiva zunanja lupina kovčka je narejena iz plastike, zaščitene pred praskami, obenem pa s svojo prožnostjo omogoča, da v kovček spravite veliko prtljage. Notranjost kovčka je oblikovana premišljeno in omogoča zelo organizirano, a nezahtevno razporeditev posameznih kosov osebne prtljage: na eni strani ima poseben razdelek za čevlje in druge trde predmete (toaletne potrebščine), druga stran je rezervirana za oblačila oziroma mehke predmete. Navdušuje tudi skrbno oblikovana vrečka za perilo, seveda ne manjka niti trd žep za prenosni računalnik, ki deluje tudi kot pripomoček za stisnitev oblačil pri zapiranju kovčka. Tudi polno naložen kovček ostaja presenetljivo lahek in po zaslugi izvrstnih kolesc odlično vodljiv. Teža najmanjšega kovčka znaša le nekaj več kot tri kilograme, kar je zagotovo pomembno pri dvigovanju in pospravljanju kovčka na letalu. Proizvajalec zagotavlja za kovček neomejeno garancijo, zato ga lahko uporabnik kupi praktično za vse življenje. In še nekaj o rožnati barvi – ni moških in ženskih kovčkov away, vsi so uniseks.

Steph Korey in Jen Rubio sta oblikovanje svojih kovčkov začeli s temeljito tržno raziskavo. Intervjuvali sta 800 potencialnih kupcev oziroma uporabnikov vseh starosti in z različnimi potovalnimi interesi, da bi ugotovili, kakšne so želje uporabnikov in katere stvari pogrešajo pri kovčkih, ki jih uporabljajo. »O sebi ne razmišljamo kot o podjetju za izdelavo kovčkov, ampak kot o blagovni znamki za boljše potovanje,« pravi Steph Korey. »Naša naloga je, da poskušamo ljudem omogočiti čim udobnejše izkušnje.« Potovalke so torej šele začetek, v podjetju Away se že spogledujejo z novimi potovalnimi izdelki, na primer z inovativnimi ploščicami za kontaktne podatke in odejami za potovanje. Tudi pri njih se razvoj začenja z intenzivnim procesom ugotavljanja resničnih potreb uporabnikov.