Če sta minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek in predsednica uprave Slovenskega državnega holdinga (SDH) Lidija Glavina pretekli teden še pojasnjevala, da uradnega stališča o odstopu Italijanov od prevzema Cimosa še nimata, dvoma o propadu prodajnega postopka koprske skupine s približno 4000 delavci ni več.

Zaradi določenih različnih informacij, ki so se v javnosti pojavile v zadnjih dneh v zvezi z nameravanim prevzemom skupine Cimos, so Italijani sicer povedali: »Že 20. februarja 2017 smo sporočili, da določeni odložni pogoji, ki bi morali biti izpolnjeni najkasneje do konca januarja, še vedno niso izpolnjeni, posledično so pravni dokumenti, sklenjeni s konzorcijem prodajalcev, avtomatsko prenehali veljati. Odločitev TCH Cogeme, da se zaradi tega umakne iz nameravane transakcije, je že bila sporočena konzorciju prodajalcev.« Za nakup Cimosa Italijani niso ponudili veliko: 100.000 evrov. So pa bili pripravljeni prevzeti še Cimosove dolgove v višini 110 milijonov evrov. Da bi se Italijani v zadnjem tednu sploh premislili, ni bilo za pričakovati. Sporočilo iz preteklega tedna, da zaključujejo prevzemne aktivnosti, je odmevalo daleč naokoli med zahtevnimi kupci v avtomobilski industriji.

V Družbi za upravljanje terjatev bank (DUTB) so pojasnili, da je bilo zadnje kritično odprto vprašanje pri prodaji družbe Cimos sporazum s hrvaško slabo banko DAB. »Čeprav so tako ministrstvo za gospodarstvo, SDH in DUTB vložili vse napore v uspešen zaključek transakcije in je investitor aktivno sodeloval pri pogajanjih s hrvaško stranjo, na koncu ni bil zadovoljen z rezultatom pogajanj. Zato bodo prodajalci začeli takoj izvajati alternativni načrt. Ta predvideva podobne ukrepe, kot so bili predvideni v dosedanjih pogajanjih,« so povedali v DUTB in poudarili, da bodo lastniki s tem zagotovili možnosti za nadaljnje delovanje Cimosa tudi v prihodnje.

Obisk ključnih kupcev v Nemčiji

Odhod italijanskega prevzemnika Palladio Finanziaria, ki je bistveno manjši od Cimosa, sprva pa se je zanimal le za nakup izjemno perspektivnega programa turbopolnilnikov, po katerih koprska družba slovi po svetu, še ne pomeni avtomatične ponovne prisilne poravnave ali stečaja. Toda časa ni več veliko.

Prve težave bi lahko nastopile predvsem zaradi naročil. Obstoječa zadostujejo do konca leta, novih pa družba ne dobi oziroma bore malo. Kupci jih pogojujejo s privatizacijo in finančno trdnostjo Cimosa. V ta namen naj bi v prihodnjih dnevih Počivalšek z vodstvom DUTB in SDH obiskal ključne Cimosove kupce iz avtomobilske industrije v Nemčiji in jim pojasnil okoliščine spodletele prodaje ter v kakšni kondiciji je koprska družba. Neuradno smo izvedeli, da mu bo država stala ob strani. Preučevala naj bi se tudi možnost, da bi Republika Slovenija v skrajnem primeru dokapitalizirala Cimos, sledil pa bo vnovičen prodajni postopek.

Hrvati niso popustili

Četudi je ogroženih več kot tisoč delovnih mest v notranjosti hrvaške Istre, je bilo zadnje stališče Hrvaške o rešitvi dolgoletnega spora za DUTB težko izvedljivo, smo izvedeli neuradno. Razen tega, da bi DUTB od hrvaške agencije za zavarovanje depozitov in sanacijo bank odkupila terjatve do Cimosa za sedem milijonov evrov, bi morala po hrvaškem predlogu jamčiti še za morebitno neizpolnjevanje obveznosti italijanskega prevzemnika.