Kljub temu da z osnovno dejavnostjo vsako leto pridelajo izgubo, želijo v Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) širiti ponudbo. Letos so pod svoje okrilje že vzeli električni turistični vlakec in tako izrinili koncesionarja, zdaj pa intenzivno razmišljajo še o uvedbi prevozov na klic v obliki storitve kavalir+.

»S to storitvijo želimo približati prevozne storitve uporabnikom javnega prevoza, ki jim v določenih pogojih javni prevoz ne zadošča, klasičnih taksi prevozov pa ne želijo uporabljati,« pojasnjujejo v LPP in dodajajo, da bo storitev vezana na obratovalno območje avtobusnih prog, vožnje pa bo mogoče plačevati s kartico urbana. Kdaj pa bodo ti mestni taksiji na voljo uporabnikom? Za zdaj časovnega načrta še ne razkrivajo, pravijo le, da morajo najprej vzpostaviti vse pogoje za delovanje – torej po sistemu javnega naročanja dobiti 20 enakih osebnih avtomobilov in postaviti sistem.

Najbolje brez izpustov

Javni holding Ljubljana je sicer za občinsko prevozniško podjetje prejšnji mesec že objavil povabilo k oddaji ponudbe za nakup osebnih vozil na finančni lizing, toda postopek so končali brez izbire. Javil se jim je en ponudnik, vendar njegova ponudba zanje ni bila sprejemljiva, zato so jo zavrnili kot nepopolno. Zadnji dan v marcu pa so objavili že novo povabilo za ponudnike vozil po principu finančnega lizinga, kar pomeni, da želijo storitev kavalir+ res uvesti še letos.

Iz razpisne dokumentacije je razvidno, da si želijo 20 novih osebnih vozil, ki bodo prvič po proizvodnji registrirana v Sloveniji in bo tako LPP njihov prvi uporabnik. Kot so navedli, morajo biti vsa vozila enaka, bele barve in imeti nizke izpuste. Navedli so tudi kup minimalnih tehničnih zahtev, vendar pa so pustili pri osnovnih dimenzijah vozila in moči precej odprte pogoje. Le iz omejitve dolžine (od 4200 do 4500 milimetrov) je mogoče sklepati, da si želijo avtomobilov iz nižjega srednjega razreda. Morajo pa imeti avtomatski menjalnik in ustrezati standardu za izpušne pline euro 6 oziroma največ točk bodo zainteresirani ponudniki dobili, če bodo ponudili avtomobile z motorji brez izpustov ogljikovega dioksida. Naročniku pa bodo morali v vsakem primeru za vozila zagotoviti še najmanj dve leti garancije oziroma najmanj 12 let garancije proti rjavenju karoserije.

V paketu še oglasne površine

Dopuščajo možnost, da jim lizingodajalec ponudi električna osebna vozila, vendar so znova navedli toliko tehničnih zahtev, da je vprašanje, ali so takšni električni avtomobili sploh že na trgu. Če pa bodo vseeno dobili in sprejeli ponudbo za nakup električnih vozil na finančni lizing, nameravajo poskusiti na javnem pozivu Eko sklada za pridobitev finančne spodbude za pravne osebe. Sicer pa bi polog za posamezno vozilo v višini 7500 evrov, torej skupno 150.000 evrov, plačali v 30 dneh po prevzemu vozil, preostanek pa bi pokrili v petih letih s 60 mesečnimi obroki.

Ponudbe, ki morajo biti veljavne še najmanj 60 dni od odpiranja ponudb, bodo pregledali 11. maja. Ponudniki, ki bodo občinskemu podjetju ponudili vozila na finančni lizing, bodo morali hkrati oddati še ponudbo za 60-mesečni najem oglasnih površin na teh vozilih. Koliko bodo pripravljeni odšteti za oglasni prostor, ki ga bodo lahko tržili naprej, bo tudi eno izmed meril za izbiro ekonomsko najugodnejšega ponudnika. Vendar pa izbrani ponudnik ne bo smel oglaševati sporočil konkurence občinskim podjetjem.