Mile Kekin, pevec skupine Hladno pivo in mož poslanke Ivane Kekin, se je nedavno znašel v središču razprave. Ne le zaradi aretacije zaradi suma korupcije ob nakupu nepremičnine ob morju, ampak tudi s tem, ko je v javnost prišel sicer javen podatek, da država zanj kljub visokim prihodkom plačuje prispevke za pokojninsko in zdravstveno zavarovanje. Z njegove premoženjske kartice izhaja, da na leto od umetniške dejavnosti zasluži več kot 130.000 evrov, kar je precej nad povprečno bruto plačo na Hrvaškem.
Kekin ni edini na seznamu samostojnih umetnikov, katerim država krije prispevke – takšnih je po pisanju Jutarnjega lista trenutno 1387, med njimi tudi znana imena kot Goran Bare, Vanna in Boris Novković. Glasbeni producent Zrinko Tutić je ob tem opozoril, da so glasbeniki pogosto tarča kritik, čeprav predstavljajo manj kot četrtino seznama, ker drugi očitno niso dovolj zanimivi za medije.
Oglasili so se tudi nekateri glasbeniki. Denis Dumančić, avtor več glasbenih uspešnic, je poudaril, da glasbeniki živijo negotovo in brez rednih prihodkov. Tomislav Bralić, vodja ene najbolj prepoznavnih klap na Hrvaškem Tomislav Bralić i Klapa Intrade, meni, da status samostojnega umetnika ni socialna pomoč, temveč priznanje. Tihomir Fileš iz skupine Psihomodo Pop status vidi kot zaščito ustvarjalcev.
Hrvaška ministrica za kulturo Nina Obuljen Koržinek je minuli teden pojasnila, da je bil finančni cenzus za samostojne umetnike ukinjen že leta 2015, spremembe pravilnika pa lahko izvedejo le v soglasju s strokovnimi združenji. Dodala je, da večina umetnikov ne presega nekdanjega dohodkovnega praga, saj so njihovi prihodki pogosto neredni. »Cilj je zaščititi umetnike v času, ko ne morejo ustvarjati,« je dejala.