Čeprav se digitalni delež povečuje, se na drugi strani prodaja cedejev, devedejev in blue-ray zgoščenk vztrajno manjša. Kim Bayley, direktorica združenja Entertainment Retailers Association (ERA), je povedala, da je prekoračitev milijarde v prodaji neverjeten dosežek. »To dokazuje, da so se vložki v inovativne storitve obrestovali. Na tak način lahko uporabnik kupi glasbo, videe in igre, praktično kadar se mu zahoče in kjer koli si to želi. Potrebuje le določeno napravo in povezavo do spleta.«
»Hkrati sumim, da bo marsikdo presenečen nad dejstvom, kako vztrajni in trdoživi so prodajalci običajnih zgoščenk. Tri četrtine vseh zabavnih vsebin se še vedno proda prek njih. Kupovanje digitalnih vsebin je seveda praktično, vendar ljudje še vedno raje kupijo nekaj, kar lahko primejo in postavijo na polico,« pojasnjuje Bayleyjeva.
Več kot polovico digitalne prodaje v lanskem letu predstavljajo videoigre, katerih prodaja se je povečala za 8 odstotkov in s tem dosegla vrednost dobrih 678 milijonov evrov. Filmi in glasba imajo manjši delež na digitalnem trgu, vendar je njihova rast v primerjavi z minulimi leti veliko bolj sunkovita. Filmi predstavljajo 20 odstotkov trga, glasba pa 15 odstotkov.
Mnogi strokovnjaki za tehnologijo so složni, da se zabavna industrija še vedno sooča s težavami pri prilagajanju na digitalne trende. Velik kos pogače jim jemljejo nelegalni prenosi s spleta. Po nekaterih raziskavah so Američani tisti, ki vidno vodijo pri tovrstnem kršenju avtorskih pravic. Sledijo jim Velika Britanija, Italija in Kanada.
V začetku minulega leta naj bi bilo nelegalno prenesenih 405 milijonov različnih skladb, 97 milijonov v ZDA, 43 v Veliki Britaniji. Tisti, ki se odločijo za takšno prenašanje glasbe, v večini primerov prenesejo cel album nekega izvajalca in ne zgolj neke skladbe.
V ZDA naj bi bil lani najbolj zaželen izvajalec Drake, v Veliki Britaniji Ed Sheeran, v Kanadi pa Kanye West. Ed Sheeran se je pred časom že odzval na poročilo in poudaril, da ga nelegalno prenašanje njegove glasbe ne moti, saj mu ta pomaga prodajati vstopnice za koncerte.
V trinajstih letih, odkar je leta 1999 zaživel Napster, prva spletna stran za izmenjevanje glasbe, se je prodaja glasbe na kasetah in zgoščenkah zgolj v ZDA zmanjšala za 47 odstotkov, kar pomeni padec dobička z 11 milijard evrov, na slabih 6 milijard. Samo od leta 2004 pa do 2009 je bilo nelegalno prenesenih približno 30 milijard skladb.
Prazniki ob koncu leta so poskrbeli za še eno rekordno številko. V tujini poznani tako imenovani črni petek, ki sledi ameriškemu zahvalnemu dnevu in naznanja božično nakupovalno sezono, je letos s spletno prodajo prav tako prekoračil milijardo ameriških dolarjev (753 milijonov evrov). Spletna prodaja se je tako od prejšnjega leta povečala za 26 odstotkov. Najbolj obiskana spleta stran je bila amazon.com, uporabniki pa so najpogosteje kupovali elektronske knjige, glasbo in filme.
Po novembrskih podatkih Mossa (merjenje obiskanosti spletnih strani) med slovenskimi spletnimi trgovinami najvišje kotira mimovrste.com, ki tudi sicer velja za največjo spletno trgovino pri nas. Povedali so nam, da število nakupov v zadnjem četrtletju še posebno opazno zraste. »V tem obdobju je tudi za 100 odstotkov več nakupov kot sicer. Največjo rast prodaje v primerjavi z letom 2011 (kar do 60 odstotkov) smo v mesecu novembru in decembru 2012 imeli na oddelkih, kjer so kupci kupovali predvsem darila. To pomeni na oddelkih igrače in otroška oprema, knjige, oblačila in obutev ter telefonija.«