Za ceste, kolesarske steze in pločnike v mestih je asfalt nujen. Težava pa je v tem, da se asfalt hitro segreje in ne prepušča vode, kar neposredno škoduje podnebju in okolju. Prav zato v avstrijski prestolnici iščejo alternative, njihovo testiranje pa poteka na kolesarski stezi ob reki Liesingbach.

Barva, vrsta kamna in vezivo so odločilni dejavniki pri segrevanju asfaltne površine, izpostavljene sončni svetlobi. Iskanje inovativne podlage, ki bi bila primerna za kolesarjenje, otroške in invalidske vozičke ter se med vožnjo ne bi tresla, ni bilo lahko. Glavni cilj je bil ustvariti vodoprepustno podlago in s tem okolju prijaznejšo rešitev. V sodelovanju z Dunajsko tehnološko univerzo so bile izdelane štiri različne asfaltne zmesi: ena klasična asfaltna obloga ter tri tako imenovani hladni tlaki, ki se med seboj razlikujejo po vrsti kamna, barvi in vezivu, poroča hrvaška Bauštela.

Omenjene asfaltne zmesi so nanesli eno poleg druge na 80 metrov dolgem odseku kolesarske steze ob reki Liesingbach. Tam so nameščeni tudi senzorji za merjenje temperature in vlage, ki zagotavljajo podatke o vplivih posameznih podlag na dvig temperature v okolici.

Projekt bo trajal tri leta. Asfalt oziroma asfaltna mešanica, ki se bo izkazala za najboljšo rešitev, pa bo v prihodnje uporabljena tudi drugod po Dunaju, da bi tako prispevala k ohlajanju mesta.

Priporočamo