Na družbenih omrežjih, vključno z instagramom in tiktokom, so zaznali poskuse, povezane s smrtjo papeža, katerih cilj je bil uporabnike zvabiti na lažne spletne strani. Med drugim so odkrili primer lažne novice, ki je uporabnike prek povezave vodila na ponarejeno Googlovo stran, kjer so nepridipravi promovirali prevaro z darilnimi karticami. Uporabnike so skušali prepričati v plačilo ali razkritje občutljivih podatkov.

Na tiktoku se je pojavila objava, ki je papeževo smrt razglašala za potegavščino. Namen objave naj bi bil povečanje dosega prek deljenja lažne novice. Pojavile so se tudi objave s fotografijami papeža, ki jih je ustvarila umetna inteligenca.

Oportunistične kibernetske grožnje

Strokovnjaki pri podjetju Check Point opozarjajo, da se tovrstne objave pogosto pojavijo ob večjih dogodkih, spletni nepridipravi pa izkoriščajo radovednost in čustvene odzive, da bi nič hudega sluteče uporabnike zvabili na goljufive spletne strani.

»Kibernetski kriminalci uspevajo v kaosu in radovednosti,« je dejal Rafa Lopez, varnostni inženir pri podjetju Check Point. »Kadarkoli se zgodi večji dogodek, opazimo strm porast prevar, ki izkoriščajo povečano zanimanje javnosti.«

Raziskovalci so ta pojav poimenovali oportunistične kibernetske grožnje. Močno se je razširil že med pandemijo covida-19, ko je Google dnevno zaznal kar 18 milijonov zlonamernih in »phishing« sporočil, povezanih s pandemijo.

Priporočamo