Letos mineva okroglega četrt stoletja, odkar sta avtomobilski znamki Mini in BMW neločljivo povezani. Spomladi leta 2000 je bavarski velikan prevzel skupino Rover, katere član je bil tudi Mini, prav v tej znamki pa so pri BMW videli velik potencial in jo kot edino tudi obdržali. Že leto pozneje je na ceste zapeljal prvi povsem novi Minijev avtomobil nove dobe, drugo pa je, kot radi rečemo, zgodovina. Polna uspehov in različnih modelov, med katerimi je del ponudbe že od prve generacije, natančneje od leta 2004, tudi kabriolet. To pomeni, da se najnovejši, ki je te dni zapeljal tudi na slovenske ceste, predstavlja že v obliki četrte generacije, ker sta torej Mini in BMW tesno povezana, pa so pri uvozniku hkratni prihod druge generacije serije 2 gran coupeja izkoristili za skupno predstavitev obeh.
A najprej o miniju. Slogan kabrioleta ostaja »always open« (vedno odprt), s katerim želijo povedati, da ga je mogoče z odprto streho voziti kadar koli, ne le ob visokih temperaturah. Kar lahko sami skoraj v popolnosti potrdimo – dobro se spomnimo, ko smo namreč pred 16 leti na eni najbolj nenavadnih in zanimivih predstavitev doslej, takrat z drugo generacijo Minijevega kabrioleta, prevozili na stotine kilometrov po zasneženih cestah avstrijskih Alp pri temperaturi globoko pod lediščem. Da, z odprto streho. Zaprli smo jo le, ko se je usul sneg. Jasno, tudi med dežjem bo streha ostala zaprta, dobra novica je, da je takrat vsaj po prvih občutkih kabina dobro zvočno zatesnjena, sicer pa je še vedno na voljo vmesna možnost – da se streha odpre le delno in uporabi kot nekakšen »šibedah« (sončna streha). Za popolno odpiranje in zapiranje platnene strehe elektronski sistem sicer potrebuje le 18 sekund, izvedljiv pa je tudi med vožnjo do hitrosti 30 kilometrov na uro. Prav tako je razveseljivo, da kabrioletski mini zelo udobno in uživaško vožnjo, ki še vedno ponuja značilni občutek vožnje kot pri gokartu, omogoča tudi višjim voznikom, medtem ko je na zadnjih dveh sedežih prostora dovolj le za otroke. Voznikov delovni prostor je seveda enak kot pri običajnem miniju četrte generacije, sicer pa je kabriolet na voljo s tremi dvolitrskimi bencinskimi motorji, s 163, 204 ali 231 konji moči (120, 150 ali 170 kilovati), medtem ko je menjalnik le še samodejni. Cene se začnejo pri 32.600 evrih.
Dobro novico iz Bavarske pa so že pred časom prejeli tudi vsi ljubitelji tistih avtomobilov, ki niso športni terenci. Pri BMW namreč niso šli po poti nekaterih drugih znamk ter za zdaj pri življenju ohranjajo številne karavane, limuzine in kupeje, tudi »mešanca« zadnjih dveh, serijo 2 gran coupe. Druga generacija tega oblikovno privlačnega štirikolesnika, ki je namenjen predvsem uživanju posameznika ali para, je v primerjavi s predhodnikom podobnih dimenzij (v dolžino je zrasla za dva centimetra, na 4,55 metra), notranjost je še bolj digitalizirana, v standardni različici pa po novem tudi povsem brez usnja, medtem ko je pri dodatnih paketih kakopak drugače. Pisana je tudi motorna paleta, ki obsega štiri bencinske motorje (1,5-litrska premoreta 122 ali 170 konjev oziroma 90 ali 125 kilovatov, dvolitrska pa 218 ali 300 KM oziroma 160 ali 221 kW) ter dva dvolitrska dizelska, s 150 KM (110 kW) ali 163 KM (120 kW). Cene se začnejo pri 32.200 evrih.