Čeprav v tem delu leta skoraj kot po pravilu na področju avtomobilskih novosti vlada nekakšno mrtvilo, je letošnji vroči julij k nam pripeljal tudi nekaj »vročih« novih avtomobilov, ki so gotovo zelo zanimivi tudi za slovenske kupce. Uvozniki so tako, če gremo kar po abecednem vrstnem redu, v minulih dneh predstavili novo generacijo izjemno uspešnega Dacijinega športnega terenca dusterja, povsem novega električnega SUV explorerja je k nam pripeljal Ford, prav tako športnega terenca tucsona so prenovili pri znamki Hyundai, edina novost, ki ni športni terenec, pa je v zadnjem času pri nas najbolje prodajan avtomobil, škoda octavia, ki so jo osvežili tako v limuzinski kot karavanski izvedenki.
Več kot 600 kilometrov dosega
Dacia duster je zgodba o uspehu že od svojega »rojstva« – od leta 2010 do danes so namreč prodali že skoraj poltretji milijon primerkov tega avtomobila, pri čemer je prodaja v stalnem vzponu, ob tem je na različnih izborih prejel že več kot 40 nagrad. Tretja generacija nadaljuje tradicijo robustnega videza, ki pa bo gotovo všeč še širšemu krogu kupcev, saj ne deluje prav nič več ceneno, kar je znal biti eden izmed očitkov v preteklosti. Pri tem je duster ohranil kompaktne mere, saj je v primerjavi s predhodnikom v dolžino zrasel za le dva centimetra in zdaj meri 4,34 metra. Njegov prtljažnik ima v odvisnosti od načina pogona v osnovi prostornino med 496 in 594 litri, ko omenjamo pogon, pa dodajmo, da pri novem dusterju ni več dizelskega motorja, kljub temu pa so načini trije: bencinski motor ponuja 130 konjev moči (96 kW) in je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, hibridna različica bencinskega in električnega motorja ima 140 konjev (103 kW), zanimivo izbiro pa je še vedno verzija, ki omogoča tudi pogon na utekočinjeni naftni plin – ta v odvisnosti od energenta (bencin ali plin) premore 91 ali 100 KM (67 ali 74 kW). Slednja različica je tudi cenovno najugodnejša, novi duster stane najmanj 18.990 evrov.
Povsem nov je tudi Fordov električni adut explorer. Ne, niste se zmotili, ime zveni znano, a je to povsem drug avtomobil kot večji »ameriški« explorer, ki pa ga je imel električni za vzor pri nekaterih oblikovnih potezah. Gre namreč za 4,45 metra dolg SUV, prvo Fordovo električno vozilo, zasnovano in proizvedeno v Evropi in za evropski trg, pri čemer si je pri Volkswagnu izposodil platformo za električna vozila in je torej narejen na enaki osnovi kot VW ID.4, škoda enyaq ali audi Q4 e-tron. Na voljo je s pogonskim sklopom z enim motorjem in pogonom na zadnji kolesi ali z dvema motorjema in štirikolesnim pogonom. V prvem primeru premore 286 konjev moči (210 kW), v drugem 340 KM (250 kW), ima pa prvi tudi nekaj daljši doseg, in sicer kar 602 kilometra, medtem ko pri močnejši različici še vedno znaša spoštovanja vrednih 566 kilometrov. Cene se začnejo pri dobrih 45 evrskih tisočakih.
Osvežitev za mladostni videz
Prav tako zanimiva sta tudi oba novinca, ki sta bila prenovljena, oba četrte generacije – hyundai tucson in škoda octavia. Oba sta namreč veliki prodajni uspešnici, zanimivo je tudi, da oba izdelujejo na Češkem. Tucson je 4,5 metra dolg srednje velik SUV, ki ponuja pisano paleto različnih pogonov: dizelska motorja sta na voljo z močjo 115 ali 136 konjev (85 ali 100 kilovatov), bencinski motor premore 160 KM (118 kW), hibridna različica ima sistemsko moč 215 konjev (158 kW), priključni hibrid, ki obljublja več kot 60 kilometrov električnega dosega, pa kar 252 KM (185 kW). Številni so na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, cene pa se začnejo pri najmanj 30.500 evrih.