Nekatere besede in še pogosteje fraze je iz različnih jezikov včasih težko prevesti, da bi ohranile smisel. Pri tem je lahko svojevrsten problem, da se nekatere stvari napišejo različno, slišati pa so enako. Kot na primer fraza »my bad«, kar bi pomenilo moja napaka, s katero nekdo prizna, da ni imel prav, da je ravnal napak. Pa smo ravno pred dnevi med spremljanjem znane humoristične serije zmedeni ugotovili, ko nam nekaj glede na dogajanje enostavno ni šlo skupaj, da so jo prevedli v moja postelja. Kar bi se sicer napisalo »my bed«. A slišati je povsem enako …

Po drugi strani se neka beseda pogosto enako napiše in enako izgovori, predstavlja pa milijon različnih stvari, čemur rečemo večpomenka. Ko slišimo besedo capri, se denimo z mislimi nemudoma vrnemo v otroštvo, ko so tudi pri nas prodajali istoimenski sladoled. A capri je, pisan sicer z veliko začetnico, tudi sloviti italijanski otok, odtenek modre barve, model hlač, ki se menda letos vračajo v modo, pa še marsikaj drugega. In da, nekoč, izdelovali so ga med letoma 1968 in 1986, je bil to tudi atraktiven Fordov kupejevski avtomobil, s katerim so duha mustanga, ki je bil uspešnica v ZDA, v evropskim kupcem prilagojeni obliki želeli prenesti tudi na staro celino.

Prihodnje leto bi torej minilo 30 let, odkar so izdelali zadnjega caprija. Bi? Da, a ne bo! Že lani so v tovarni v Kölnu znova zagnali proizvodnjo avtomobila s takšnim imenom in tako na neki način oživili še eno legendo. Jasno, v električni obliki. V času, ko se dogaja pospešena elektrifikacija voznega parka, podobno počnejo številne znamke, sicer pa tudi novi capri s svojim predhodnikom razen imena nima veliko skupnega. Original je bil namreč šporni avto za posameznika ali par, novi capri pa je prostoren »družinski« SUV s 4,63 metra dolžine in 572-litrskim prtljažnikom.

Njegova notranjost je ob tem polno digitalizirana, s preglednim giganstkim (diagonala kar 37 centimetrov) pomičnim zaslonom na dotik, sredinska konzola med prednjima sedežema pogoltne kar 17 litrov, asistenčni sistemi uporabljajo 12 ultrazvočnih senzorjev, 5 kamer in 3 radarje, masažni voznikov sedež je že del serijske (!) opreme, kar zadeva pogon, pa so na voljo tri kombinacije. Baterija s kapaciteto 52 kilovatnih ur shranjuje energijo za motor s 170 konji (125 kW) moči, ki poganja zadnji kolesni par, enako pa počne tudi motor z 286 KM (210 kW), ki mu energijo zagotavlja baterija kapacitete 77 kWh, pri čemer prva kombinacija omogoča doseg do 393 kilometrov, druga pa kar do 627. Ob tem je na voljo tudi različica s štirikolesnim pogonom, pri kateri imata dva motorja sistemsko moč 340 konjev (250 kW) in baterija kapaciteto 79 kWh, doseg pa znaša 592 kilometrov. Osnovna cena po ceniku znaša 39.807 evrov, ob dodanih akcijskih popustih in subvenciji pa se zniža na 28.870 evrov oziroma v različici s podaljšanim dosegom na 34.473 evrov. Letos naj bi kupca pri nas našlo 50 caprijev. 

Priporočamo