Čeprav o elektrifikaciji voznega parka zdaj res poslušamo že dolgo časa, se zdi, da bi letošnje leto večji preboj končno utegnilo prinesti tudi na slovenskem trgu. Razlogov za to je več, zagotovo pa sta glavna ta, da električni avtomobili postajajo cenovno dostopnejši in da je ponudba vedno bolj pisana. Med znamkami, ki so se pri vsem skupaj držale nazaj in so bistveno več še vedno stavile na avtomobile s »klasičnimi« načini pogona, je bila tudi Škoda, ki pa je zdaj svojemu edinemu električnemu vozilu enyaqu, ki je bil resda na voljo v dveh karoserijskih različicah (kot običajni SUV in kot atraktivnejši kupejevski), dodala zelo močnega aduta, manjšega, 4,49 metra dolgega električnega športnega terenca elroqa.

Elroq je na neki način električni ekvivalent modelu karoq, o čemer priča tudi njegovo ime, ki je sestavljanka predpone električni (el) in zadnjega dela imena karoq (roq). Da si od njega pri Škodi zares obetajo veliko, pove podatek, da so si za letošnji cilj v Sloveniji postavili 250 prodanih elroqov. Sicer pa je to prva Škoda, ki na nosu nima svoje značilne, legendarne značke s puščico in perjanico, temveč enostaven napis Škoda. Ta je denimo tudi na volanu, tako da smo, če ga nismo kje zgrešili, logotip lahko uzrli le še na platiščih. Voznikov delovni prostor je medtem precej natančna kopija enyaqovega, z majhnim zaslonom za volanom in velikim osrednjim, razlika je samo v že omenjenem napisu na volanskem obroču. In ko smo že pri notranjosti – prostornost je pri elroqu, tako kot pri vseh Škodinih vozilih, eden glavnih adutov, tako na zadnji klopi kot v prtljažniku, ki ima v osnovi prostornino 470 litrov.

Pogonski sistemi so pri elroqu medsebojno povezani tako, da ima avto z močnejšim motorjem avtomatsko tudi baterijo večje kapacitete, vsi, ki so že naprodaj, pa imajo pogon na zadnji kolesni par; štirikolesno gnan elroq bo naprodaj avgusta. Tako imenovani elroq 50 ima baterijo kapacitete 52 kilovatnih ur, motor z močjo 170 konjev (125 kilovatov) in doseg 375 kilometrov, pri elroqu 60 so številke v omenjenih kategorijah po vrsti 59 kWh, 204 KM (150 kW) in 403 km, pri elroqu 85 pa 77 kWh, 286 KM (210 kW) in 581 km. Najvišja hitrost je pri obeh šibkejših različicah omejena na 160 kilometrov na uro, pri najmočnejši pa na 180 km/h, pri vseh je na hitri polnilnici baterijo od 10 do 80 odstotkov možno napolniti v približno 25 minutah.

Pogled na cenik sicer razkrije, da so maloprodajne cena elroqa, po vrsti od najšibkejšega naprej, 34.742, 36.343 in 41.344 evrov, a to ne pove vsega. Škoda namreč ob svojem financiranju ponuja popust v višini 3000 evrov, tu pa so še subvencije v višini 7200 evrov oziroma 6500 evrov za najdražjega. Ko vse seštejemo in odštejemo, pridemo do tega, da najugodnejši elroq tako stane povsem sprejemljivih 24.542 evrov. 

Priporočamo