Svet ni eden, svetova sta dva. Znani reklamni slogan je tisti, na katerega v zadnjem času ob norih razmerah v svetu in početju številnih svetovnih voditeljev pomislimo skorajda vsakodnevno. O dveh svetovih pa bi v več primerih lahko govorili tudi v svetu avtomobilizma, pri čemer v zadnjih letih dva svetova predstavljajo predvsem različni načini pogonov – enega električni avtomobili, drugega tisti s pogonom na motor z notranjim zgorevanjem. Pri Volvu so pred leti pogumno napovedali, da se bodo do leta 2030 drugim povsem odpovedali, nato pa so takšen načrt opustili in ga malenkost prilagodili, saj so spoznali, da je pot do okolju prijaznejših avtomobilov lahko tudi drugačna in hkrati enako ali še bolj učinkovita. Leta 2030 bo tako od 90 do 100 odstotkov novih Volvovih avtomobilov bodisi električnih bodisi priključnih hibridov, še pogumnejša pa je napoved, da bo znamka že do leta 2040 postala ogljično nevtralna. Kakor koli, dve novi vozili iz dveh svetov, velika športna terenca XC90 in EX90, ki pa sta si vseeno precej podobna, so zdaj pripeljali tudi v Slovenijo in sta že na voljo slovenskim kupcem.
Ker imajo starejši prednost, začnimo s klasičnim modelom XC90, ki je že vse od leta 2002 eden najbolj priljubljenih avtomobilov znamke, zdaj pa je doživel že drugo prenovo druge generacije. V luči »zelenih« sprememb so z njo seveda opustili različico z dizelskim motorjem, tako da je ta 4,95 dolgi sedemsedežnik naprodaj bodisi z blagohibridnim pogonom bodisi kot priključni hibrid. Oba se kakopak ponašata s štirikolesnim pogonom, prvi premore sistemsko moč 250 konjev (183 kW), drugi pa kar gromozanskih 455 konjev (335 kW) in ob tem tudi do 72 kilometrov brezemisijske vožnje izključno na elektriko. Poleg oblikovnih osvežitev, ki so ga konkretno pomladile, novih tehnologij in nekaterih drugih malenkosti, je največji napredek na področju udobja, saj so mu precej izboljšali podvozje in vzmetenje. XC90 kot blagi hibrid stane najmanj 65.990 evrov, kot priključni hibrid vsaj 79.990, pri uvozniku pa sporočajo, da imajo na zalogi še nekaj »prejšnjih« primerkov z dizelskim motorjem. Vseh skupaj jih nameravajo letos pri nas prodati od 120 do 150.
Precej nižje prodajne številke se medtem obetajo novemu zastavonoši znamke, 5,04-metrskemu električnemu športnoterenskemu sedemsedežnemu velikanu EX90. Celotni regiji, ki zavzema sedem držav (republike nekdanje Jugoslavije in Albanijo), jih bo namreč letos namenjenih vsega 30, kot se za Volvov avto, kot smo ga opisali, tudi spodobi, pa ta postavlja nove standarde na področju varnosti in njej podrejenih varnostnih sistemov. Da bi opisali vse, bi potrebovali verjetno kar vso stran, zato za zdaj zapišimo le, da gre za nič več in nič manj kot najvarnejši volvo doslej; in s tem eden najvarnejših avtomobilov sploh. Za zdaj bo naprodaj z dvema verzijama s po dvema električnima motorjema, šibkejša premore 408 konjskih moči (300 kW), močnejša 517 KM (380 kW), baterija pa ima v vsakem primeru zmogljivost 111 kilovatnih ur in zagotavlja do 613 kilometrov dosega. Prvi EX90 stane najmanj 96.799 evrov, drugi 101.990, kasneje pa se napoveduje še prihod najšibkejše in cenovno najugodnejše različice z enim motorjem z močjo 279 KM (205 kW).