Leta 1975 se je naftna kriza že umirjala, Evropejci z nekaj denarja v žepu pa so iskali nove igračke. To je bil tudi čas, ko je BMW pripeljal v zaključno fazo razvoj naslednika že dokaj zastarele serije kompaktnih športnih avtomobilov BMW 02. Snovanje novega avtomobila je prevzel francoski oblikovalec Paul Bracq, avto, ki so ga izdelali, pa je nosil ime E21. Šlo je za prvi avtomobil slovite serije 3, ki velja za eno največjih avtomobilskih prodajnih uspešnic. Ta serija avtomobilov, ki letos praznuje abrahama, je tudi z naskokom najuspešnejša serija tega bavarskega podjetja. Avtomobili serije 3 predstavljajo okoli 30 odstotkov vseh prodanih avtomobilov bavarske znamke.

1,36 mio. ​enot prve generacije serije 3 so prodali med letoma 1975 in 1983.

Kljub temu je prva generacija serije 3 zgolj postavila dobre temelje. Do leta 1983 so jih prodali 1,36 milijona, kar je samo po sebi lep dosežek, a je avtomobilu še vedno nekaj manjkalo. Prvi motorji so bili štirivaljni in niso zaigrali na strune sladokuscev. Leta 1977 je BMW na trg zato poslal še različice s šestvaljniki, ki pa niso bile najbolj enostavne za vožnjo. Zlasti modeli brez zapore diferenciala z omejenim zdrsom in športnega vzmetenja. Tudi dizajn avtomobila ni bil še čisto dodelan. BMW je slišal kritike in leta 1981 na trg poslal prenovljeno različico E30. Dizajn avtomobila je bil vitkejši. Ob kompaktni limuzini z dvemi vrati in kabrioletu so začeli ponujati modele v številnih konfiguracijah. Želite model s petimi vrati? Kaj pa karavana? Tudi to je bilo na voljo. Karavan E30 je bil celo prvi karavan podjetja BMW. Leta 1985 so v ponudbo vključili tudi prvi model s pogonom na vsa štiri kolesa.

MH8678 1975 BMW 3.3L E3 classic German luxury saloon car

Bili so najbolj kul

Glavni preskok je serija 3 naredila z uvedbo modela M3. Šlo je za predelano različico dirkalnega avtomobila, primerno za vožnjo po cestah. Avto je slovel po agilnosti, lahkotnosti vožnje in preciznosti. Seveda pa tudi po moči motorja in njegovem lepem zvenu. Najzmogljivejša različica M3 sport EVO 2 se je z 238 konji (175 kW) po moči uvrstila med mustanga in corvetto, a je bila lažja od obeh. Ker vozilo ni bilo prekomplicirano sestavljeno, pa je bil M3 tudi izredno priljubljen za namene »friziranja«. Še danes velja za začetnika dinastije modelov M3 in uživa kultni status.

Serija 3 je bila vedno najbolj kul, najboljša, najnižja, najširša in najbolj glasna. Tedaj so imeli vsi v lasti BMW serije 3. Šlo je za model, ki ga je bilo kul voziti, imel je kul zvok in enostavno ga je bilo dobiti. Potem pa si zamenjal platišča in spustil avto. Poraba ni bila pomembna. Važno je bilo, da je šestvaljnik, da ima pogon na zadnji kolesi, je zabaven za vozit in da je glasen.

Firat Barnam, predelovalec serije 3

Nemški Turek Firat Barnam, ki se je specializiral za popravila in vzdrževanje avtomobilov serije 3, pojasnjuje: »Serija 3 je ponujala veliko možnosti za prilagoditve. Avto je bil najbolj kul, najboljši, najnižji, najširši in najbolj glasen.« Tudi sicer je z avtom močno povezana turška diaspora v Nemčiji, privlačil pa je tudi vse druge, ki so radi bili opaženi in slišani. »Tedaj so imeli vsi v lasti BMW serije 3. Šlo je za model, ki ga je bilo kul voziti, imel je kul zvok in enostavno ga je bilo dobiti. Potem pa si zamenjal platišča in spustil avto. Poraba ni bila pomembna. Važno je bilo, da je šestvaljnik, da ima pogon na zadnji kolesi, je zabaven za vozit in da je glasen.« Skupno so prodali 2,34 milijona primerkov druge generacije serije 3.

Najgrši avto leta

Tretja generacija je v prodajo prišla leta 1990, dobila pa korenitejšo stilsko preobrazbo. Namesto oglatih linij so se odločili za bolj zaobljen dizajn. Različica M3 je dobila linijski šestvaljni motor s kar 333 konji (245 kW). Sedem let kasneje je četrta generacija nadaljevala prehod k mehkejšim in bolj aerodinamičnim linijam, najvišja moč različice M3 pa je že dosegla 360 konjev (265 kW). Četrta generacija je ponudila tudi več prostora v notranjosti, prodali pa so jih blizu 3,27 milijona. Velja za najbolje prodajano generacijo serije 3. Peto generacijo so predstavili na Ženevskem avtosalonu leta 2005, postala pa je tudi svetovni avto leta. BMW je kupcem zopet ponujal zvrhano košaro konfiguracij avtomobila. Kupci modela M3 so si lahko omislili celo osemvaljni motor s 420 konji (309 kW). Si je pa peta generacija pri Top Gearu prislužila nelaskavi naziv »najgrši avto leta«. Kljub temu so jih prodali več kot 3 milijone.

MH85TJ 1975 BMW 3.3L E3 classic German luxury saloon car

Leta 2011 je BMW predstavil šesto generacijo, ki je prvič ponudila možnost hibridnega pogona, za sladokusce pa so ponujali prvi turbo motor v zgodovini različic M3. Najzmogljivejši motor v ponudbi šeste generacije je premogel kar 460 konjev (338 kW). S sedmo generacijo leta 2018 so moč serije M3 zmanjšali na 374 konjev (275 kW). Dolgo pričakovana osma generacija, ki jo spremlja tudi oznaka »neue klasse«, pa naj bi v prodajo prišla leta 2027. Prihajajoča generacija bo BMW-jevo kultno serijo popeljala v svet električne mobilnosti. Entuziaste medtem skrbi, da električna različica ne bo dosegala užitka vožnje z ultimativnim voznim strojem. Zlasti zaradi večje teže, ki zna vplivati na agilnost. Zaradi tišine motorja pa bo verjetno tudi manj vpadljiva v mestu. x

Priporočamo