Čeprav smo v pomlad koledarsko komajda vstopili, je vreme že nekaj časa tako prijazno, da so iz zemlje pognali zvončki in trobentice, da se drevesa počasi odevajo v zeleno, da lahko na sončku spijemo kavo celo v kratkih rokavih ter – da omogoča lepe razmere za vožnjo tudi najobčutljivejšim motoriziranim udeležencem v prometu, motoristom. Ti po »abstinenčni krizi«, ki jo prinese zimski motoristični spanec, seveda komaj čakajo prvi trenutek, ko lahko zajahajo svoj motocikel in se vsaj za kako uro odpravijo novim dogodivščinam naproti. In čeprav se verjetno sliši zlajnano kot le kaj, zagotovo ni odveč na vseh mogočih mestih vedno znova opozoriti, da morajo biti (in moramo biti na njih tudi vsi drugi udeleženci v prometu) v času, ko se na ceste vračajo po nekajmesečni odsotnosti, še posebno pozorni.

Nujen pregled opreme

Razlog je seveda tudi v tem, da jih sprva čaka ogromno pasti, od »aprilskega« deževja do megle, trših pnevmatik zaradi nizkih jutranjih temperatur, kakšne nove udarne jame, ki je še jeseni ni bilo na sicer dobro poznanem delu ceste, do še vedno možne poledice, peska in peščenega drobirja, s katerim so še kar posute ceste zaradi sneženja in poledice v zimskem času in ki na gladkem asfaltu deluje kot kroglični ležaj ter povzroči takojšen zdrs motorista. »Motoristom ob tem svetujemo, da si pred začetkom nove sezone vzamejo čas za pregled svojega vozila. Dobro naj pregledajo najpomembnejše sklope – od verige, zavornega in krmilnega mehanizma pa do svetil in podvozja ter pnevmatik. Še najboljši je preventivni pregled pri strokovnjaku, ki bo takoj ugotovil, kaj bi lahko šlo narobe. Posebno pozornost je treba nameniti pnevmatikam in pritisku v njih. Seveda ne bo odveč, da pred prvo vožnjo namenite še nekaj pozornosti pregledu motoristične opreme, ki mora biti brezhibna in v skladu z veljavno homologacijo, ob tem mora tudi po daljšem premoru ustrezati motoristu tako, da poleg varnosti omogoča udobno počutje in polno gibljivost,« opozarjajo pri Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP), pri kateri preventivi za motoriste namenjajo veliko pozornosti.

Hidracija, počitek …

Poleg opisane »materialne« priprave je seveda potrebna tudi psihofizična, zato je nujno, da motoristi ponovno osvežijo svoje znanje in spretnosti. Pri AVP priporočajo udeležbo na tečajih varne vožnje, na katerih lahko motoristi obnovijo občutek za vožnjo, izboljšajo tehniko in pridobijo dodatne izkušnje v nadzorovanem okolju. V začetku sezone je na voljo več takšnih tečajev, prav tako pa po vsej Sloveniji organizirajo številne preventivne dogodke. »Poleg tega utrujenost, slaba volja ali neprespanost kritično vplivajo na zmožnost osredotočenosti na vožnjo, pa tudi na ustrezne in pravočasne reakcije v kritičnih trenutkih, ko se je treba odzvati v delčku sekunde. Pri daljših vožnjah je ključno, da motoristi poskrbijo za redno hidracijo, si vzamejo dovolj časa za počitek, vozijo strpno in defenzivno ter pravočasno prepoznajo nevarnosti na cesti,« še dodajajo pri AVP.

Na motoriste pa nikakor ne smemo pozabiti vsi drugi udeleženci cestnega prometa, ki smo se v hladnejših mesecih že kar navadili na to, da jih ni. Vseskozi se moramo zavedati, da gre za ranljivejše udeležence v prometu, saj jih ne varuje zaščitna kletka karoserije kot v avtomobilih ali tovornjakih. Posebno previdni moramo biti v križiščih, kjer so motoristi pogosto (pre)hitri, zato številni vozniki težko ocenijo njihovo hitrost, posledice takšnega odvzema prednosti pa so lahko tragične. Prav tako kaže opozoriti, da motoristi včasih pozabijo izklopiti smerne utripalke, zato se ne zanašajte le nanje pri oceni njihove namere. Če motorist zmanjšuje hitrost in zavzema ustrezno lego, je verjetno, da bo resnično zavil. 

Priporočamo