Najprej, kot je pri nas v navadi skorajda za vsako novost, smo bili do vinjet precej nezaupljivi, a je bil že kratek razmislek ob upoštevanju ugodnih cen (55 evrov za letno in 35 evrov za polletno vinjeto) dovolj, da smo spoznali njene prednosti. Dejstvo je namreč bilo, da so se vinjete izkazale za precej priročno rešitev, tako z vidika financ kot tudi z vidika že omenjene prihranitve časa. A s slovenskimi vinjetami so bili toliko bolj nezadovoljni tujci, ki so pogrešali krajši čas veljavno vinjeto, ki bi bila ugodnejša od polletne, pa čeprav je bila ta s 35 evri cenejša, kot stane denimo cestnina na avtocesti od Zagreba do Splita in nazaj, ali pa je stala približno toliko, kot odštejete, če se po avtocesti odpravite po severni Italiji od Trsta do Torina.

A ti podatki očitno niso zanimali niti Bruslja in za tovrstne zadeve pristojnega evropskega komisarja za transport – slovenski sistem je bil po njihovem mnenju diskriminacijski do tujcev v tranzitu, ker vinjete za manj kot pol leta dolgo obdobje pač ni bilo mogoče kupiti. In prvi rojstni dan slovenske vinjete so zaznamovale korenite spremembe. Polletna vinjeta za osebna vozila je pomahala v slovo, letna se je občutno podražila (na 95 evrov), naprodaj pa sta bili tudi novi, mesečna in tedenska. Od takrat pritožb tujcev ni več, slovenski vozniki pa smo lahko precej manj zadovoljni – omenjena številka nas namreč uvršča tik pod vrh cen letnih vinjet v primerjavi z državami, ki poznajo tak način cestninjenja. Cenejše imajo namreč Avstrija (80 evrov), Bolgarija (34), Češka (58), Romunija (28), Slovaška (50) in Švica (32), dražjo pa le Madžarska (147).

Vinjeta torej zagotovo ni poceni, a kdor je veliko na cesti, bo znal ceniti njene prednosti in pozitivne spremembe ter posledice, ki jih je prinesla. Poleg vsega naštetega bi med te lahko uvrstili tudi dejstvo, da se je kmalu po uvedbi vinjet promet na naših avtocestah in hitrih cestah povečal. In zakaj je to prednost? Zato, ker se je zaradi tega izboljšala prometna varnost, in to na splošno, torej na vseh cestah. Avtoceste so namreč manj nevarne, več prometa na njih pa pomeni manj prometa na cestah, ki so bolj nevarne. Pod črto so se vinjete torej izkazale za zelo dobro rešitev. In ker je projekt elektronskega cestninjenja še zelo oddaljen, bomo z njimi očitno shajali še dolgo.

Priporočamo