Družba za prometno analitiko Inrix je naredila raziskavo, v kateri so ugotovili, da so ceste v Londonu že četrto leto zapored najbolj obremenjene v Evropi. Na drugem mestu se je znašel Pariz s 97 urami, sledi pa mu Dublin z 81 urami. Da so raziskovalci lahko prišli do rezultatov, so vključili podatke o dolžini zamud in številu prebivalcev posameznega mesta.
V celotnem Združenem kraljestvu je povprečni voznik lani v zastojih preživel 62 ur, kar je za eno uro več kot leta 2023. Avtor poročila Bob Pishue je dejal, da so zastoji kljub rahlemu povečanju na splošno ostali stabilni. Številne zamude pa so pripisali koncentraciji prebivalstva, zaposlovanju in splošni gospodarski dejavnosti. "Zanimivo je, da so se zastoji najbolj povečali v mestih zunaj prestolnice," je dodal.
Čeprav se je v preteklem letu v Londonu čas zaradi zastojev na cesti povečal le za malenkost, še vedno predstavlja polovico zamud v celotni državi, je še zapisano v poročilu.
V desetih letih na naših cestah za 26 odstotkov več vozil
Tudi v Sloveniji smo vsakodnevno priča prometnim zamaškom, ki so še bolj izraziti po koncu počitnic in dopustov, kot je denimo v prvih dneh januarja in septembra. Po nekaterih podatkih se je v desetih letih število vozil na naših avtocestah povečalo za kar 26 odstotkov. Leta 2013 so na primer iz Vrhnike do Ljubljane dnevno našteli 56.218 vozil, leta 2023 pa kar 68.487.
Poznavalci menijo, da bi promet na naših avtocestah lahko izboljšal šele tretji vozni pas na odsekih med Ljubljano in Domžalami na štajerski avtocesti in med Ljubljano in Vrhniko na primorski avtocesti, do takrat pa se bomo morali vsakodnevno soočati z gnečo na cesti.
Delna rešitev bi lahko bila tudi tako imenovana skupna mobilnost, ko se več ljudi skupaj v avtomobilu vozi v službo, ali pa denimo uporaba javnega prevoza.