Volkswagnov ID.7 je električni nadomestek za termičnega passata. Pri čemer je »nadomestek« res v narekovajih, saj je že v izhodišču dražji za skoraj 50 odstotkov. S tega vidika ni toliko novi passat, temveč bolj prestižna različica omenjenega ljudskega avtomobila. To je treba upravičiti.
Zunanji dizajn karavanskega ID.7 sledi minimalističnim smernicam električnih avtomobilov, s poudarkom na aerodinamičnosti. Manjši upor pomeni manjšo porabo zlasti pri visokih hitrostih, ko se baterija najhitreje prazni. Koeficient upora karavanske različice znaša 0,25. Teslin model Y ima le malce nižjega z 0,23. Kljub temu so se pri podjetju izognili skritim kljukam na vratih, ki niso univerzalno priljubljene. Zlasti ko se nam mudi. V sivi barvi ID.7 tourer morda še deluje dokaj bledo, lepše deluje v modri ali rdeči, ko je res eleganten. Je pa v vseh barvnih kombinacijah dolg. Meri kar 4,96 metra, z medosno razdaljo 2,97 metra.
V notranjosti najdemo kombinacijo maksimalizma in minimalizma. V prvo kategorijo pade velika multimedijska tablica. Prek nje oziroma digitalnih »gumbov« pod njo urejamo vse funkcije avtomobila, vključno s klimo in celo smerjo pihanja zraka iz zračnikov. Nič več ročnega nastavljanja šob. Nekaterim je to všeč, mnogim ni. Isti koncept »gumbov« imamo tudi na volanu. Za volanom pa najdemo najmanjši možni zaslon, ki še omogoča prikaz ključnih informacij. Gre verjetno za tisto oblikovalsko gesto, ki sem si jo pri avtomobilu najbolj pozitivno zapomnil. Stvar je tudi funkcionalna. Zlasti v kombinaciji s projiciranjem podatkov na vetrobransko steklo, ki je serijsko. Tudi sicer je notranjost odločno minimalistična, a daleč od špartanske. Prednja stola sta udobna in serijsko masažna. Uporabljeni materiali so prijetni, obstaja pa tudi ambientalna osvetlitev. Na trdo plastiko naletimo šele v nivoju čevljev, kar pa tudi ni sporna odločitev. Prostora za odlaganje je dovolj. So pa tudi manj posrečeni primeri minimalizma. Voznik ima le dva gumba za spuščanje in dvigovanje šip. Če želi upravljati šipe na zadnjih vratih, mora pritisniti dodatni gumb za preklop na slednje. Namesto štirih gumbov imamo torej … tri. Zelo »učinkovito«.
Zaradi razkošne medosne razdalje je prostora za noge zadaj dovolj tudi za odrasle. Prav tako ne bo težav z vstavljanjem otroških stolčkov. Za dodatnih 2390 evrov je mogoče dobiti še panoramsko steklo, pri čemer okoli 1100 evrov cene predstavlja paketu priloženo dinamično prilagajanje podvozja in progresivno krmiljenje. Prostornina prtljažnika je s 605 litri več kot solidna, a za 85 litrov manjša od prostornine passatovega prtljažnika. Ko podremo zadnje sedeže, je razlika še večja. Prostornina znaša 1714 litrov, kar je že 206 litrov manj kot pri passatu. Je pa prtljažnik hkrati dolg in visok, kar pomeni, da ponuja dovolj manevrirnega prostora za prevažanje tovora različnih oblik. Srednji sedež zadnje klopi ima loputo, skozi katero lahko položimo smuči.
Vožnja z ID.7 tourerja je izredno uglajena in gosposka. Tišina električnega pogona v kombinaciji z dinamično nastavljivim vzmetenjem, ki je bil del dodatne opreme testnega avtomobila, pričara nadvse udobno in odzivno izkušnjo. Je pa zaradi dolžine avto veliko bolj doma na cestah kot na mestnih ulicah. Z 286 konji (210 kW) ob teži 2290 kilogramov je tudi dovolj poskočen za družinski avto. Do stotice potegne v 6,5 sekunde, najvišjo hitrost pa ima pri 180 km/h. Vse to je dobro, je pa kljub pogonu na zadnji kolesi težko reči, da avto med vožnjo pričara iskrico v očeh. Bolj kot karkoli drugega skrbi, da se tudi princeska na zrnu graha težko pritožuje.
Potem pa je tu še poraba. Testni model je imel baterijo s kapaciteto 77 kWh. Obstaja tudi različica s 86 kWh. Poraba po WLTP naj bi znašala 15,4 kWh na 100 kilometrov, a se je med testom izkazala bolj v okolici 20,4 kWh. To je pomenilo doseg okoli 377 kilometrov. Ob toplejših temperaturah bi doseg pri podobni obremenitvi verjetno lahko znašal okoli 450 kilometrov. Hitro polnjenje baterije je možno z močjo do 175 kW, kar omogoča obnovitev napolnjenosti baterije z 10 na 80 odstotkov v 30 minutah.
ID.7 tourer sodi v tisto kategorijo Volkswagnovih avtomobilov, ki ne poskušajo navdušiti z nečim izjemnim, temveč z odsotnostjo neprijetnega. To avtomobilu v veliki meri uspeva, vožnja z njim pa je že skoraj meditativna izkušnja. Zlasti z vklopljeno masažo. Je pa vse to treba plačati. Izhodiščna cena testnega modela z opremo 4ALL znaša 57.493 evrov. Če dodamo še vso dodatno opremo, ki jo je imel testnež, je cena še precej manj ljudskih 65 tisočakov.