Pisalo se je leto 1964 in bilo je zelo pestro. V Jeruzalemu sta se prvič srečala vodji rimskokatoliške in pravoslavne cerkve, boksar Cassius Clay (kasneje bolj znan kot Muhammad Ali) je v Miamiju premagal Sonnyja Listona in postal svetovni prvak v supertežki kategoriji, Sydney Poitier je postal prvi temnopolti filmski igralec, ki je prejel oskarja za glavno vlogo, na osnovni šoli v Kölnu pa je prišlo do napada z orožjem, v katerem je umrlo deset učencev in učiteljev, še 21 pa je bilo ranjenih. Veliko se je dogajalo tudi v svetu avtomobilizma, saj je prodajno pot začel prvi Hondin avtomobil množične proizvodnje, ki so ga poimenovali S600.

honda s600

Foto: youtube

Roadster, ki je bil nekaj kasneje na voljo tudi kot kupe, je poganjal 0,6-litrski motor z močjo 57 konjev (43 kW), ki je zagotavljal maksimalno hitrost 140 km/h. Bil je nekaj posebnega, saj se je vrtel vse do številke 9500. Pogon tega 715 kilogramov težkega avtomobila je bil prek 4-stopenjskega ročnega menjalnika speljan na zadnji kolesi. Sprva je bil S600 na prodaj z volanskim obročem zgolj na desni strani, kar se je kmalu spremenilo, saj so imeli pri podjetju tudi izvozne apetite. Šlo je za prvo hondo, ki so jo prodajali v Evropi. Uradno ni bila nikoli na voljo ameriškim kupcem.

Dirkač Chapman je bil navdušen

V letu 1964 so izdelali 3912 roadsterjev, proizvodnja se je leto kasneje povečala na 7261 kabrioletov, ki so jim dodali še 1519 kupejev. Zadnje prodajno leto 1966 je bilo neuspešno, tudi zato, ker je bil Hondi pomembnejši model S800. V treh letih so sicer skupno izdelali 11.284 roadsterjev in 1800 kupejev. Med lastniki je bil tudi japonski novinar Šotaro Kobajaši, ki je svojo S600 iz Japonske pripeljal v Evropo, kjer je v dveh mesecih prevozil 12.000 kilometrov. Avto je testiral tudi dirkač Colin Chapman, ki je bil navdušen, med drugim je nekaj krogov odpeljal na dirkališču Nürburgring. Njegov avto je bil nekaj posebnega, ker je imel volan na levi strani, in sicer zato, ker je bila Okinava takrat del ameriške administracije. Kombinacija bele zunanjosti in rdeče notranjosti pa je spominjala na prve Hondine dirkalnike formule 1.

Foto: youtube

Foto: youtube

S600 je bil sicer majhen avto z dolžinsko mero vsega 3,3 metra, bil pa je prednik vseh današnjih modernih Hondinih avtomobilov in motorjev. Pred S600 so Japonci izdelali zgolj dva modela, majhen tovornjak, ki so ga poimenovali T360, in roadster S500. Podjetje se je precej bolj domače počutilo v motociklističnih vodah, zato je S600 za marsikoga čuden in unikaten avto. Predvsem pa s kroničnim pomanjkanjem prostora tako za dva potnika kot njuno prtljago. Je pa veljal za avto, ki ga je užitek peljati, pa čeprav je bilo za dosego hitrosti 100 km/h potrebnih 11,5 sekunde. Hitreje so avto peljali, glasnejši je bil motor, tako da ni čudilo, da so se za njim obračali tako pešci kot kolesarji.

3,3 m je bila dolžinska mera honde S600, ki je tehtala vsega 715 kilogramov.

Jay Leno se s S600 pogosto zapelje

Med ponosnimi lastniki S600 je tudi ameriški televizijski voditelj, komik in zbiralec avtomobilov Jay Leno. Avto si je ogledoval več let, nato pa ga kupil, in sicer letnik 1964. »V moji garaži je nekaj resnično legendarnih avtomobilov, med tistimi, ki so bili pred časom, pa je zagotovo honda S600, s katero se pogosto zapeljem. Honde sem od nekdaj občudoval, je pa res, da so kot legendarni veljali predvsem njihovi motocikli. Inženiring S600 je neverjeten, kot je neverjetno tudi, da se motor vrti vse do meje 9500, ko postane zelo glasen. Če bi imel na pokrovu namesto Hondine Porschejevo značko, bi bil danes vreden milijon, o tem sem prepričan. Tako pa je to hondo mogoče kupiti za normalen denar. Večina avtov se vozi enako, le malo pa jih je na cesti unikatnih. S600 ponuja vozniško senzacijo. Škoda je le, da je narejena iz japonskega jekla, tako da pogosto prihaja do rjavenja karoserije,« pravi Jay Leno.

Inženiring S600 je neverjeten, kot je neverjetno tudi, da se motor vrti vse do meje 9500, ko postane zelo glasen. Če bi imel na pokrovu namesto Hondine Porschejevo značko, bi bil danes vreden milijon, o tem sem prepričan. Ponuja namreč vozniško senzacijo.

Jay Leno, zbiralec vozil

Njegova različica se sicer uradno imenuje SM600, M pa pomeni redko opremo, katere del so bili tudi rezervne luči, radio in stranske zaščite pragov. So pa avto občutno prenovili in sodi med lepše na planetu. S600 je še danes mogoče videti na cestah, predvsem japonskih, dobro ohranjeni dosegajo vsote do 40.000 ameriških dolarjev, slabše ohranjenega pa je mogoče dobiti že za 10 tisočakov. x

Priporočamo