Pripravljen je bil vložiti 100 dolarjev in jih spremeniti v bogastvo. Toda kako se tega lotiti? Pred dvema letoma je takšno vprašanje Američan Jackson Greathouse Fall zastavil ChatGPT (model gpt-4). Umetna inteligenca mu je odgovorila in mu predlagala nekaj prav konkretnih korakov. Toda kaj je s projektom danes? Lahko tako nastane uspešno podjetje? Fall, sicer po poklicu oblikovalec, je izkušnje javno delil na spletu. Njegov cilj je bil predvsem pokazati, ali je mogoče s pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto zaslužiti, tudi brez vpletanja človeškega dejavnika in dodatnega sprejemanja odločitev.
Vse se je začelo 15. marca 2023, ko je na twitterju objavil projekt, poimenovan HustleGPT. V tvitu je predstavil svojo idejo: odločanje glede naložb in poslovne strategije bo prepustil modelu gpt-4, sam pa bo le izvrševal načrt. Trije osnovni pogoji so bili še: nezakonita dejavnost je prepovedana, podvig ne sme vključevati fizičnega ali ročnega dela, začetna investicija znaša sto dolarjev.
Spletna trgovina
Umetna inteligenca mu je predlagala vzpostavitev spletne trgovine z ekološkimi izdelki. Trg trajnostnih proizvodov je namreč v porastu, poleg tega je umetna inteligenca računala na podpornike, ki so naklonjeni okolju prijaznim rešitvam. Fall ni odlašal; prvi stroški so šli za nakup domene in spletno stran. Po poročanju nekaterih medijev naj bi bil celoten postopek – od izbire imena do prve zasnove strani – končan v enem dnevu.
Ko je bila domena izbrana, se je gpt-4 lotil vizualne podobe. Umetni inteligenci je uspelo zasnovati celostno identiteto, vključno z natančnim opisom, kakšen naj bo logotip. Ta opis je Fall vnesel v dall-e, še eno orodje umetne inteligence, ki generira slike. Rezultat je bil logotip za spletno trgovino greengadgetguru.com, saj je priporočila ime, ki poudarja ekološki značaj projekta.
Naslednji korak je bila vsebina. Umetna inteligenca je ustvarila prvi članek z nalovom »10 ekoloških pripomočkov za bolj trajnostno kuhinjo« z navedbo dejanskih primerov okolju prijaznih izdelkov, kot so steklene posode za shranjevanje in kovinske slamice. Začetna podoba strani je bila zasnovana v skladu s smernicami, natančno določeno razporeditvijo besedil, povezav in drugih elementov za čim boljšo uporabniško izkušnjo.
Takoj zatem je umetna inteligenca predlagala oglaševalsko kampanjo. Za 40 dolarjev je Fall sponzoriral objave na družbenih omrežjih, kot sta facebook in instagram, obenem pa je umetna inteligenca priporočala dodatno promocijo na twitterju.
Uspeh v enem dnevu
V manj kot enem dnevu je stran greengadgetguru.com obiskalo opazno število ljudi, s čimer je pritegnila pozornost vlagateljev. Čeprav Fall še ni nič prodal, se je zaradi pozornosti na spletu vrednost spletne strani hitro povzpela. Začetnih 100 dolarjev je raslo in doseglo 1378,84 dolarja; del te vsote je prispeval vlagatelj, ki je za dva odstotka lastništva plačal 500 dolarjev. Vrednost spletne trgovine je bila kmalu ocenjena že na 25.000 dolarjev – toda bolj kot na dejanskih prihodkih je ta vrednost temeljila na navdušenju javnosti.
Vendar se je izkazalo, da navdušenje ne pomeni praktične uporabnosti. Stran je sicer navidezno delovala profesionalno, toda v resnici ni imela delujočih vseh povezav, prav tako niso bile implementirane določene funkcije. Umetna inteligenca je namreč poskrbela za osnovno strukturo in videz, ni pa opravila vseh ključnih korakov, da bi spletna trgovina v celoti delovala.
Tako se je pokazalo, da hitra rast vrednosti podjetja lahko temelji predvsem na zanimanju vlagateljev in spletnega občinstva, ne pa na resnični donosnosti.
Ta pojav razkriva širši vzorec sodobnega kapitalizma: cenitev projektov, kot je greengadgetguru.com, pogosto izhaja iz medijskega navdušenja in hitro vstopajočih vlagateljev, pri čemer ustvarijo tako imenovane finančne mehurčke. Že več zloglasnih primerov v Silicijevi dolini in bančnem sektorju je pokazalo, kakšna so tveganja, če se vrednost podjetja opira zgolj na navdušenje, namesto na trden poslovni model.
Človeški preudarek
Kljub začetnemu uspehu je poskus Jacksona Greathousa Falla pokazal, da umetna inteligenca še zdaleč ni vsemogočna; lahko sicer v kratkem času zasnuje obetaven projekt in pripravi strategijo, toda v praksi je potreben človeški preudarek, prav tako testiranje in nenehno prilagajanje. Brez tega lahko navzven privlačen projekt hitro propade.
Začetni preboj in rast vrednosti greengadgetguru.com še kažeta, kako hitro se lahko na spletu ustvari navdušenje okoli nove ideje, sploh če gre za drzen in inovativen pristop. Umetna inteligenca tako omogoča hiter pospešek, vendar to ne pomeni, da ni potrebna kasnejša natančna dodelava ideje.
HustleGPT je bil za Jacksona Falla zanimiva pustolovščina, ki je služila predvsem kot pokazatelj, da je z velikim navušenjem in nekaj tehničnimi veščinami mogoče v kratkem času postaviti projekt, ki ga javnost opazi. Toda za dolgoročni uspeh so potrebni še drugi koraki, kot so: dosledna izpeljava poslovnega načrta, skrb za kakovost, dobra uporabniška izkušnja ter prilagajanje spreminjajočim se razmeram na trgu.
Greengadgetguru.com je sicer še vedno registrirana domena, toda spletna stran ni dosegljiva. Projekt pa bo v zgodovini zapisan kot prvi takšen poskus, ko je bila umetna inteligenca še na začetku poti.