Mračna ženska postava zelo previdno stopa po bogato okrašenih strešnih slemenih Kjota, v roki pa se blešči rezilo katane. Pod njo po tlakovanih poteh obzidja nič hudega sluteč patruljirajo mogočni stražarji v samurajski opravi. V zakotnem vrtu se medtem v sijočem oklepu samozavestno kopa fevdalni gospodar. Zgodi se v trenutku: iz sence se ženska figura požene s strehe, s skritim rezilom na zapestju z natančnim in usodnim udarcem izkoristi špranjo med oklepnimi ploščami. Tiho si odstrani masko in z zadovoljstvom zre v truplo pred seboj, nato pa brez sledu izgine v temo. Njeno maščevanje je izpolnjeno.
Tak je eden od prizorov iz nove igre Assassin’s Creed. Tokratno nadaljevanje so podnaslovili Shadows. Že odkar so ustvarjalci v drugem delu prizorišče prestavili iz arabskega sveta v renesančno Italijo, so si mnogi oboževalci želeli preizkusiti pustolovščino na Japonskem. Razlog je seveda razumljiv, saj so nindže marsikje bolj slovite kot legendarni morilci bratovščine. Z novim poglavjem se jim ta želja izpolnjuje. Mnogi kritiki so prepričani, da nova igra Assassin’s Creed ni le uresničila sanje, pač pa je v številnih pogledih presegla pričakovanja.
Pot po svetu
Naj spomnimo, da se je serija začela že leta 2007. V prvem delu so igralca postavili v vlogo Altairja v času križarskih vojn. Drugi del, postavljen v renesančno Italijo, je prinesel lik Ezia Auditoreja, ki se je hitro povzpel med najbolj prepoznavne junake serije. Sledila sta naslova Brotherhood in Revelations, ki sta razvijala Eziojevo zgodbo, nato pa je serija zavila v kolonialno Ameriko (Assassin’s Creed III) in doživela pomorski preporod z Black Flag. Vsaka igra je prispevala drugačen kontekst zgodbi: bodisi francosko revolucijo (Unity), viktorijanski London (Syndicate) ali starodavni Egipt in Grčijo (Origins, Odyssey). Mirage je pred Shadows sicer obljubljal vrnitev h koreninam, a mu to ni uspelo povsem prepričljivo. Zato je Shadows zdaj tisto dolgo pričakovano poglavje, ki spet na široko odpira vrata mojstrsko zasnovani pripovedi o večni bitki med asasini in templarji.
V najnovejšem nadaljevanju je namreč najopaznejši napredek v zgodbi. Ubisoft je v preteklosti znal ustvariti izredne svetove, toda skoraj vselej je bil prisoten občutek, da so ostali premalo izpolnjeni z močno pripovedjo. Medtem ko so igre, kot so Red Dead Redemption 2, The Last of Us in God of War, postavljale nove mejnike v pripovedovanju, so serije kot sta Assassin’s Creed in Far Cry pogosto veljale za nekoliko plitvejše.
Dva osrednja lika
Zgodba se tokrat vrti okoli dveh zelo različnih glavnih likov. Mlada Naoe, izmišljena junakinja, se po hudi družinski tragediji odloči maščevati. Na drugi strani je Jasuke, zgodovinsko dokumentirani samuraj, ki je bil edini poznani afriški samuraj na Japonskem. Njuni poti se prefinjeno prepletata, srečanja in sodelovanje so zanimivo vtkana v večplastno fabulo. Enako velja za širšo zasedbo stranskih likov, ki svetu dodajo globino in pestrost.
Igralec mora biti vsekakor potrpežljiv, če želi spoznati vso zgodbo, saj se hitro pokaže tipična lastnost franšize: svet je ogromen. Pogled na pisani Kjoto in divjino 16. stoletja je fascinanten. Če se strogo držite glavne zgodbe, boste po dvajsetih urah še daleč od razpleta, v počasnem tempu pa lahko tudi po štiridesetih urah ne boste dosegli niti polovice igre.
Noč in dan
Kljub temu, da je igra odlična, kritiki opozarjajo na pomanjkljivosti. V njej so prisotne nekatere nenavadne rešitve. Igralec na primer lahko zlahka spreminja letne čase, ne more pa počakati na noč ali dan, ko bi si to želel. Ta omejitev izpade nerodno posebej zato, ker so v prejšnjih delih tovrstne možnosti obstajale.
Tako denimo ne morete namerno načrtovati napada v temi, kljub temu da je včasih to najprivlačnejši način. Nekatere naloge, ki se odklenejo le ob določeni uri, je treba zapolniti s ponovnim prihodom ob ravno pravem trenutku dneva – kar pa ni vedno zabavno.
Assassin’s Creed Shadows se torej ponaša z izjemno interpretacijo srednjeveške Japonske in močno zgodbo, ki večino časa vztraja na visoki ravni. Izšla je te dni, in sicer za PC, playstation 5 in xbox series, stane pa približno 70 evrov. Kdor ima rad epska virtualna popotovanja, bo še posebej navdušen.