Raziskava, ki jo je med več kot 800 uporabniki e-skirojev in e-koles opravila Zavarovalnica Triglav, kaže, da se med vožnjo z e-skirojem le dobra polovica počuti varne, vsak tretji uporabnik pa je že doživel nesrečo. Mladi se v okviru svojih urbanih mobilnostnih poti tudi redko odločajo za ključne varnostne elemente, kot so čelada, odsevna oblačila in dodatki. To pa je vzrok za številne nesreče in poškodbe. Zato so se v družbeno odgovorni iniciativi Ne bluzi, z glavo kruzi odločili za drugačen pristop. Škarje in platno so dali v roke mladim in njihovi ustvarjalnosti.

Stara težava, nova rešitev

Pripomočke za večjo vidnost v prometu poznamo že desetletja, vendar mladi zelo redko posegajo po njih. Kadar izbirajo med vidnostjo in slogom, navadno zmaga slednji. Na to, da se jim vidnost vendarle zdi pomembna, pa kaže podatek, da je večino voznikov e-skirojev in e-koles najbolj strah, da bi jih vozniki avtomobilov spregledali. Pomen dela z mlajšo generacijo v ospredje svojih aktivnosti postavlja zavod Vozim, ki se mladim poskuša približati z delavnicami in javnimi dogodki, s katerimi ozavešča o varni uporabi mikromobilnostnih sredstev. Mladi so pomembni nosilci družbenih sprememb, o čemer smo se pri svojem delovanju že večkrat prepričali. Zato v drugi sezoni iniciative Ne bluzi, z glavo kruzi mladi ponovno soustvarjajo za mlade. »Mlade modne oblikovalcev postavljamo v središče pomembnosti sobivanja v prometu, v središče kreacij in ozaveščanja o pomembnosti, da smo vidni in videni v prometu. Na kreativen način, s kolekcijo oblačil, sporočajo: Dejmo se videt. Njihovo sporočilo bomo v zavodu Vozim z družbeno kampanjo in več kot 300 delavnicami na terenu prenesli tudi drugim mladim,« je poudaril David Razboršek, direktor zavoda Vozim.

Anže Orešnik, študent

Naše kolekcije resnično odražajo to, da lahko vsak posameznik ne glede na svoj osebni slog poskrbi za večjo vidnost in varnost v prometu.

Anže Orešnik, študent

Naše kolekcije resnično odražajo to, da lahko vsak posameznik ne glede na svoj osebni slog poskrbi za večjo vidnost in varnost v prometu.

Inovativna kolekcija, ki so jo mladi ustvarili za mlade

Izziv malce drugačnega ozaveščanja svojih vrstnikov in drugih mlajših uporabnikov urbane mobilnosti so sprejeli tudi študenti modnega oblikovanja s katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil na ljubljanski naravoslovnotehniški fakulteti. Nastala je inovativna kolekcija odsevnih oblačil in dodatkov, na katero so ponosni tudi na fakulteti. Ta se v svojih projektih rada povezuje z različnimi partnerji. »Oblikovanja kolekcije smo se lotili skupinsko. Vsak študent je raziskal temo, kako varovalna oblačila in dodatke narediti sodobne, všečne, univerzalne, funkcionalne in privlačne za mlade ter tudi širše. O vseh idejah smo se pogovorili ter si pomagali s konstruktivnimi kritikami in rešitvami. Tako se je razvilo pet glavnih tem, ki so se razlikovale v inspiraciji in tehnični izvedbi. V kreacije so vključeni najsodobnejši reflektivni in odsevni materiali, kot so odsevno blago, odsevna folija, odsevna tiskarska pasta, odsevni sukanec in preje ter kresničke. Odsevni materiali so pametno in neopazno združeni s klasičnimi oblačilnimi materiali,« je ustvarjalni proces nastanka kolekcije orisala Sara Valenci, asistentka s katedre za oblikovanje tekstilij in oblačil na naravoslovnotehniški fakulteti, ki je skupaj s prof. Natašo Peršuh in asistentko Nastjo Sagadin Grmek sestavljala mentorski tim. »Glavni čar projekta je bil proces, pri katerem se je vsak član naše študentske ekipe poglobil vase in se vprašal, kako bi vključil odsevne materiale in elemente v svoj vsakdanji slog in estetiko. Naše kolekcije resnično odražajo to, da lahko vsak posameznik ne glede na svoj osebni stil poskrbi za večjo vidnost in varnost v prometu,« je dejal študent NTF Anže Orešnik, eden izmed ustvarjalcev kolekcije Dejmo se videt

Priporočamo