Organizatorji projekta Učitelj sem! Učiteljica sem!, ki že šesto leto zapored opozarja na izjemno delo in zgodbe slovenskih učiteljic ter učiteljev, so razkrili imena letošnjih treh superfinalistov. Strokovna komisija, sestavljena iz predstavnikov šolstva, znanosti, gospodarstva, medijev in civilne družbe, je med 16  prijavami iz osnovnih in srednjih šol po vsej Sloveniji izbrala trojico, ki, kot so poudarili, pooseblja inovativnost, predanost učencem in odgovorno delovanje – vrednote, ki soustvarjajo boljšo prihodnost.

Namen projekta, ki poteka pod okriljem nacionalne platforme Partnerstvo za spremembe in AmCham Slovenija, je krepiti prepoznavnost in ugled učiteljskega poklica ter predstaviti posameznike, ki svoje delo razumejo kot poslanstvo in v vsakem otroku vidijo potencial.

Trije finalisti

Letošnji superfinalisti so Mirjana Jelančič, Milan Mandeljc in Katja Pristušek.

Mirjana Jelančič z OŠ Sava Kladnika iz Sevnice (podružnice Studenec) / Foto: Osebni Arhiv/amcham

Mirjana Jelančič z OŠ Sava Kladnika iz Sevnice (podružnice Studenec) / Foto: Osebni arhiv/Amcham Slovenija

Mirjana Jelančič iz OŠ Sava Kladnika Sevnica, Podružnica Studenec se je po desetletju v vlogi ravnateljice vrnila v razred, kjer danes poučuje v kombiniranem oddelku 4. in 5. razreda. Njeno vodilo je učenje za življenje, kar dokazuje s praktičnimi projekti, kot je »gostilnica v učilnici«, kjer otroci skozi igro vlog kuhajo, računajo, oblikujejo oglase in krepijo sodelovanje. V razredu spodbuja medsebojno pomoč, uvedla je »drevo dobrih del« in poudarja pomen vzgoje. Njena empatija se je pokazala tudi ob nedavnih poplavah, ko je organizirala sprostitveni dan za sto otrok s prizadetih območij. Prizadeva si za ustanovitev učiteljske zbornice, ki bi okrepila glas učiteljev v družbi.

 

Milan Mandeljc z Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra v Kamniku  / Foto: Osebni Arhiv/amcham

Milan Mandeljc z Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra v Kamniku / Foto: Osebni arhiv/Amcham Slovenija

Milan Mandeljc iz Gimnazije in srednja šole Rudolfa Maistra v Kamniku je učitelj angleščine, čigar vpliv sega daleč preko meja učilnice (in države). Je soavtor državnih tekmovanj iz angleščine, idejni vodja in ustvarjalec odmevnih angleških muzikalov, iskan govorec na mednarodnih konferencah ter celo eden izmed 16 najboljših učiteljev angleškega jezika na svetu po izboru mednarodne organizacije. S svojo energijo, inovativnimi pristopi in predanim delom odpira vrata sodobnim oblikam učenja ter dokazuje, kako lahko učitelj postane pomembna osebnost na mednarodni ravni. Njegovo sporočilo je: »Z dobrimi učitelji se da spreminjati svet – predvsem svet vrednot mladih.«

 

Katja Pristušek z OŠ Antona Aškerca v Velenju  / Foto: Osebni Arhiv/amcham

Katja Pristušek z OŠ Antona Aškerca v Velenju / Foto: Osebni arhiv/Amcham Slovenija

Katja Pristušek iz OŠ Antona Aškerca v Velenju je učiteljica razrednega pouka s skoraj 30-letnimi izkušnjami, ki nenehno išče nove poti za spodbujanje notranje motivacije, samozaupanja in občutka vrednosti pri učencih. Pri svojem delu uporablja znanja s področja nevrolingvističnega programiranja (NLP), »coachinga« in hipnoze. V razredu redno izvaja jogo in sprostitvene tehnike, na svojem youtube kanalu objavlja meditacije za otroke, vodi šolski radio z mesečnimi motivacijskimi nagovori in je avtorica priročnika o učiteljskem poklicu. Učence spodbuja, naj postanejo sprememba, ki si jo želijo, in naj nikoli ne obupajo nad seboj. Njeno vodilo pa je: »Verjamem v vsakega izmed vas. Ja, tudi v tebe.«

Glasovanje za favorita

V prihodnjih dneh bodo na spletni strani in družbenih omrežjih projekta objavljene tudi video-predstavitve vseh treh superfinalistov, ki bodo ponudile še podrobnejši vpogled v njihovo delo.

Javnost vabijo, da spozna navdihujoče zgodbe finalistov in glas oddajo tistemu učitelju ali učiteljici, ki jih najbolj prepriča. Spletno glasovanje je odprto in poteka do petka, 16. maja. Glas lahko oddate tukaj.

V okviru projekta Učitelj sem! Učiteljica sem! so od leta 2019 predstavili že več kot 130 izjemnih učiteljskih zgodb, s čimer bržkone pomembno prispevajo h krepitvi zaupanja v moč in pomen učiteljskega poklica. 

Zmagovalca izbora bodo razglasili v sredo, 21. maja na AmCham Poslovnem zajtrku z naslovom Ali kot družba govorimo jezik prihodnosti – digitališčino?

Priporočamo