»V prejšnjem letu smo nadaljevali svojo zavezanost k trajnostnemu poslovanju, ki ostaja temelj naše poslovne strategije,« pove pomočnik direktorja Niko Medved. »Zastavili smo si tri- in sedemletno poslovno strategijo z jasnimi cilji in začrtano potjo ter izkoristili priložnosti za preoblikovanje in optimizacijo poslovanja. Posvetili smo se ključnim internim aktivnostim in strukturam ter s tem izboljšali izhodišče za prihodnjo rast podjetja. Z agilnostjo in usmerjenostjo v notranje izboljšave nam je uspelo ohraniti stabilnost in učinkovitost v dinamičnem poslovnem okolju. Za letos trenutno pričakujemo primerljivo raven prihodkov iz prodaje kot v prejšnjem letu, vendar z velikim preskokom v smislu donosnosti letošnjega poslovnega leta.«

Razvojni dobavitelj uglednih partnerjev

Skaza že od leta 1977 ugled poslovnih partnerjev povečuje z uporabo trajnostnih rešitev. V letu 2023 so od 5000 ton nabavljenih plastičnih materialov dosegli 21-odstotni absolutni delež recikliranega materiala. Strateške usmeritve podjetja vključujejo razvoj lastne blagovne znamke, vzpostavitev orodjarne in ustvarjanje dodane vrednosti kot razvojni dobavitelj, napredek pa dosegajo z digitalizacijo in avtomatizacijo. Kot razvojnemu dobavitelju mu partnerji zaupajo celotno produkcijo izdelkov. V elektroindustriji so specializirani za izdelavo ohišij pametnih merilnikov porabe električne energije, plina in vode ter polnilnic za električna vozila in industrijskih razdelilnih omaric. Portfelj lastne blagovne znamke pa vključuje rešitve za trajnostno ravnanje z biološkimi odpadki bokashi organko in organko daily ter namizni kuhinjski program.

Podjetje 95 odstotkov svojih izdelkov izvozi, od tega največji delež v članice Evropske unije. Njegovi partnerji so svetovne multinacionalke, kot so Ikea, ABB, Landis & Gyr, Schneider Electric, Steelcase in Invacare. Poslujejo na več kot 56 trgih, kjer zagotavljajo natančnost, vrhunsko kakovost in celovito podporo skozi celoten projekt, vključno z učinkovito serijsko proizvodnjo. Delujejo v večini držav srednje in jugovzhodne Evrope ter Skandinavije. »Vsekakor pa smo sprejeli zavezo, da okrepimo svojo prisotnost tudi na slovenskem trgu, predvsem z lastno blagovno znamko. Prizadevali si bomo za nadaljnjo širitev prodajnih poti, da bo našim potrošnikom čim lažje dostopna,« nadaljuje Medved.

»Pri razvoju trajnostnih rešitev stranko vedno postavljamo na prvo mesto ter že v razvojni fazi skušamo optimizirati izdelke in proizvodne procese. Z našimi partnerji tesno sodelujemo pri izdelavi in razvoju konstrukcij orodij, avtomatizacije, pri izbiri in priporočilih trajnostnih materialov, uporabi novih tehnologij in možnostih integriranih rešitev. Tako svojim strankam zagotavljamo stroškovno učinkovite rešitve najboljše kakovosti. Pri vseh projektih skušamo že v razvojni fazi zmanjšati negativne vplive na okolje z uporabo trajnostnih materialov, zmanjšanjem porabe neobnovljivih virov in količine odpadkov ter ustvarjanjem zdravega in produktivnega okolja,« pojasni Niko Medved.

Prednostne naložbe v digitalizacijo

Lani so za naložbe namenili 904.588 evrov, letos jih načrtujejo za 1,2 milijona evrov. Vlaganja v letu 2023 so bila prednostno usmerjena v digitalizacijo, izobraževanje in razvoj sodelavcev na področjih pametnega podjetja, povezljivosti ter modernega voditeljstva. Poleg tega so namenili sredstva tudi za razvoj novih izdelkov, kar je privedlo do širjenja blagovne znamke in portfelja. Proizvodnja obsega več kot 15.000 kvadratnih metrov, opremljenih s 55 brizgalnimi stroji, ki imajo zapiralno silo prijemov od 50 do 1000 ton. To jim omogoča izdelavo izdelkov različnih velikosti in specifikacij. Specializirani so za 2K- in 3K-tehnike brizganja, zaradi česar lahko izdelujejo kompleksne izdelke. Svojo predanost tehnološkemu napredku so lani udejanjili s projektom Digitalizacija Skaze 5.0.

Plastika za enkratno uporabo pomeni 40 odstotkov vse proizvedene plastike letno. Leta 2022 smo na svetu uporabili kar 130 milijard plastičnih vrečk. Pred letošnjimi olimpijskimi igrami v Parizu so v Skazi sklenili sponzorsko sodelovanje z moško odbojkarsko reprezentanco Slovenije. Kampanja #Blokirajvrečko – podaj organka! združuje temeljne elemente odbojke s ključnim sporočilom Skaze – nič več plastičnih vrečk v bioloških odpadkih. »Od sponzorstva si obetamo predvsem povečanje prepoznavnosti blagovne znamke Skaza in izboljšanje ozaveščenosti potrošnikov, predvsem pa nas povezujejo skupne vrednote«, sklene sogovornik.