Predstavo Stara Ljubljana – mehanične lutke, ki so jo pred dnevi v režiji Roberta Waltla premierno uprizorili v Mini teatru, bi lahko morda še najbolj ustrezno opredelili kot neke vrste »zgodovinsko razglednico« Ljubljane, sestavljeno iz bolj ali manj prepoznavnih motivov iz preteklosti mesta (od namakanja goljufivih pekov v Ljubljanici pa do znamenitega obiska slona, po katerem je dobil ime eden osrednjih ljubljanskih hotelov), med katere je vrinjen tudi kakšen manj splošno znan, vendar zato nemara toliko bolj zanimiv podatek. Seveda se ta približno uro trajajoč dogodek niti ne trudi, da bi ponujal kakšen izrazito sistematičen historični vpogled; bolj gre za nizanje raznovrstnih epizod, ki so enkrat bolj, drugič malo manj uprizoritveno dodelane, kot celota pa vsebinsko ter izvedbeno dovolj razgibane, da se ob njih lahko zabava tako otroško kot malce starejše občinstvo.

Obdobje, ki ga obravnava uprizoritev, je sicer precej dolgo, sega nekako od propada rimske Emone do 19. stoletja, toda glavni poudarek je vseeno na utripu srednjeveške Ljubljane; podlaga dogajanju so tako med drugim besedila Janeza Lombergarja in Roberta Waltla, ki so nastala po Valvasorjevih zapisih o Ljubljani, pa tudi pesmi Nika Grafenauerja in Franceta Prešerna – brez legende o usodnem srečanju med Urško in povodnim možem podoba nekdanje Ljubljane pač ne bi bila popolna. Glavni element in obenem uprizoritvena hrbtenica predstave je sicer domiselno zasnovan samostojen oder starinskega tipa; njegova osnova je stilizirana maketa srednjeveškega mesta z miniaturnimi lutkami, ki se premikajo na pol samodejno, ob pomoči vdelanega mehanizma, in na ta način oblikujejo razne prizore (kot na primer obrtnike pri delu), pri tem pa jim občasno priskoči na pomoč živa animacija različnih tipov lutk. Tako sceno kot lutke je izdelal Robert Smolik, kot pripovedovalec, povezovalec in animator pa učinkovito nastopi Tadej Pišek. Podobo predstave pomembno dopolnjuje tudi izvirna živa glasbena spremljava skupine Noreia: Ana Novak, Anej Ivanuša in Robert Bone v zgodovinskih kostumih odlično sooblikujejo srednjeveško vzdušje in narekujejo živahen ritem vse do konca.