Če produkcija enote izdelka stane deset ali celo manj evrov, na trgu pa zanj dobite petdeset, šestdeset ali še več evrov, je jasno, da mora biti donosnost izjemna. In če znaša letna proizvodnja krepko več kot tri milijarde enot, mora biti velikanski tudi dobiček. Nak, ni Apple ali Samsung, pa tudi Google ne. Kot da se od 70. let prejšnjega stoletja ni nič spremenilo: najbolj dobičkonosno podjetje na svetu je – naftna družba. A ne Shell, BP, Exxon, Chevron ali morda Petronas, pač pa Saudi Aramco. Lani je imelo »družinsko podjetje« savdske dinastije, od katerega je odvisna desetina svetovne oskrbe z nafto, ob približno 300 milijardah evrov prihodkov za skoraj 100 milijard evrov dobička, letos v prvem polletju ob nižjih cenah nafte pa nekaj manj kot 40 milijard. Toda pričakovani padec dobička ni ključni razlog, zaradi katerega je bila letos že večkrat preložena prva uvrstitev delnic Saudi Aramca na (riadsko) borzo.
Zdaj naj bi bilo vendar tako daleč, kajti Saudi Aramco je prejšnji teden na svoji spletni strani objavil prospekt za prvo kotacijo oziroma vabilo zainteresiranim vl...
Moški in ženske bodo poslej v Savdski Arabiji v restavracije in kavarne lahko vstopali skozi isti vhod. Savdsko ministrstvo za občinske in podeželske...