Bližajo se poletne počitnice in z njimi dolgo pričakovano ležanje na plaži. Da že po prvem dnevu sončenja ne bo treba tudi v vodo z majico, pa ne gre pozabiti na sončno kremo. No, tudi skrbnim se včasih zalomi in na določene predele telesa nanesejo preveč sončne kreme, medtem ko na druge kreme ne namažejo. Temu najpogosteje sledijo beli odtisi dlani na živo rdeči podlagi, povečuje pa se tudi nevarnost kožnega raka. Tudi sicer naj bi se večina namazala s samo 25 do 50 odstotki kreme, ki bi jo sicer potrebovali. Vsaj doslej. Ameriško podjetje je namreč razvilo posebno žepno kamero sunscreenr, skozi katero lahko vidimo, ali smo dovolj in enakomerno namazani.

Sunscreenr od zunaj še najbolj spominja na majhno povečevalno steklo na obesku za ključe, pod barvnim ohišjem pa se skriva posebna kamera z ločljivostjo 1,3 megapikslov in sposobnostjo zaznati odbijanje UV-žarkov. Ker sončne kreme preprečujejo odbijanje UV-žarkov, so vsi predeli kože, ki so namazani s kremo, skozi kamero videti črni oziroma precej temnejši od predelov, ki niso namazani. Če ste na plaži s kom drugim, lahko pregledate drug drugega, če ste sami, pa se lahko s sunscreenrjem tudi posnamete. Do 30 sekund dolge posnetke lahko nato pogledate v kukalu.

Sprva so avtorji sicer razmišljali, da bi napravi dodali večji zaslon, a so naposled ugotovili, da je zaradi odbijanja svetlobe od zaslonov kukalo primernejše. Med prvimi različicami ideje za sunscreenr so se igrali tudi z zamislijo, da bi šlo za dodatek k pametnim telefonom, a so to zamisel opustili. Kot pravijo, ima njihov končni dizajn več prednosti. Poleg tega, da je dovolj majhen, da ga lahko vselej nosite s seboj, je tudi vodoodporen. To je za napravo, ki jo uporabljamo predvsem na plaži, še posebej pomembno. Poleg tega je odporna proti pesku. Oboje ne velja za vse pametne telefone, prav tako so morali v vsakem primeru razviti lastno kamero. Digitalne kamere na pametnih telefonih so namreč praviloma opremljene s posebnimi filtri, ki preprečujejo zajemanje UV-svetlobe.

Končni izdelek je nastajal dve leti, podjetje, ki stoji za izumom, pa hkrati zagotavlja, da je s kamero mogoče ločiti med namazanimi in nenamazanimi predeli tudi na temnejših odtenkih kože. Trdijo, da algoritmi, ki poganjajo napravo, skrbijo, da je med zaščiteno in nezaščiteno kožo največji možni kontrast. Ker pa gre za kamero, v podjetju zagotavljajo, da se vsak posnetek nemudoma izbriše, ko znova pritisnemo gumb za snemanje, čeprav ne izključujejo možnosti, da bi nekoč v prihodnosti lahko posamezniki svoje posnetke delili tudi prek spleta.

Podjetju je na kickstarterju in indigogu uspelo zbrati skupno več kot 2600 naročil in je mnogokrat preseglo zastavljen cilj, zamisel je bila dobro sprejeta tudi na ameriški televizijski oddaji Shark Tank. Tam je ustanovitelju podjetja uspelo za tretjinski delež iztržiti 800.000 dolarjev, čeprav je za tolikšno vsoto sprva ponujal desetino. Pri postavitvi cene se zalomi tudi s samim izdelkom. Čeprav gre nedvomno za privlačno zamisel, zaradi cene okoli sto evrov verjetno ne bodo že takoj poletni hit. Podjetje pa hkrati zagotavlja, da bodo prve pošiljke h kupcem prišle pravočasno za letošnji poletni oddih.