Na prvi dan, odkar sta elektronska in običajna napotnica izenačeni, elektronska pot vsaj v nekaterih delih zdravstva ni delovala. Zdravniki so morali danes tako uporabljati tudi tiskanje po starem, ki pa jim zdaj vzame bistveno več časa kot prej.

Predsednik sindikata družinskih zdravnikov Praktikum Igor Muževič je potrdil, da se je s temi težavami pri naročanju svojih pacientov srečalo veliko zaposlenih v osnovnem zdravstvu. »Danes smo imeli kar hude težave. Še vedno so sicer lahko delali po starem, a nas sistem do te možnosti ne spusti tako zlahka kot prej,« je pojasnil. Za vsako napotnico posebej so po njegovih besedah tako potrebovali več dodatnih minut, da je sistem sporočil napako in omogočil tiskanje po starem. »Tudi za bolnike je bilo to nerodno. Dobro bi bilo, da bi, dokler napake ne bodo odpravljene, omogočili nemoteno delo po starem,« predlaga Muževič.

Da prehod ne bo čisto gladek, so v bolnišnicah in zdravstvenih domovih pričakovali. V zadnjih dneh pred izenačitvijo napotnic so zaposleni v zdravstvu na primer opazili, da se podatki o prostih terminih, ki jih posredujejo, včasih ne ujemajo z dejansko objavljenimi termini, med katerimi izbirajo njihovi pacienti.

Poleg tega se je mogoče po elektronski poti za zdaj naročati le na 190 od 1123 zdravstvenih storitev, ki so na voljo v javnem zdravstvu. V Združenju zdravstvenih zavodov so zaznali še pojavljanje napak in nestabilnosti v delovanju centralne aplikacije, kar se dogaja ob posodobitvah sistema. »Napake, ki se pojavljajo, so večinoma nejasne, nepredvidljive in neponovljive. Zaradi kompleksnosti sistema pa je težko določiti, kje je do napake prišlo,« ugotavlja direktor združenja Metod Mezek. Težave v zdravstvu sproti odpravljajo, je poudaril, a bo treba novost po njegovem še dograjevati. V teh dneh bodo dodatno preverjali, kaj se dogaja pri eNaročanju in kakšne so težave, po potrebi pa se bodo tudi sami dodatno vključili v njihovo reševanje.

Na ministrstvu za zdravje se opravičujejo uporabnikom sistema in pacientom, ki so zaradi počasnega delovanja imeli kakršne koli težave. Zaznane napake je Nacionalni inštitut za javno zdravje analiziral in jih že odpravil, so zatrdili. Elektronsko naročanje zdaj torej že deluje brez težav, pravijo, dodatne nastavitve za preprečitev takih dogodkov v prihodnje pa bodo uredili danes zvečer oziroma ponoči, so napovedali.

Na težave so začeli zaposleni v zdravstvu in programske hiše, ki sodelujejo pri uvajanju eNaročanja, opozarjati okoli 13. ure. V takih primerih, ko centralna rešitev ne deluje ali pa je močno upočasnjena, morajo zdravniki preklopiti na tiskanje napotnic na zelenih papirnatih obrazcih. Pri večini programskih rešitev pa ni treba čakati na napako pri vsaki napotnici, zatrjujejo na ministrstvu.

Opravičilo za začetne težave

Ko je dopoldan v novomeškem zdravstvenem domu in bolnišnici ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc sama preizkusila novost, je eNaročanje (še) delovalo, kot je treba. Po njenem je Slovenija ena redkih držav, ki ima tako učinkovito in celovito urejen elektronski sistem za celoten zdravstveni sistem. »Imeli bomo enotne čakalne sezname, onemogočeno bo kakršno koli preskakovanje. Tudi sam pacient bo imel boljšo preglednost. Videl bo, pri katerem izvajalcu na območju celotne Slovenije lahko dobi najhitrejši termin in se tja tudi naroči.« Ljudi, ki se bodo prijavili prek eNapotnice, bodo na njegov pregled opomnili dva tedna prej, še enkrat pa tri dni prej.

Bolniki, ki niso vešči računalnika ali pa ga nimajo, se bodo še vedno lahko naročili osebno ali prek telefona. Poleg tega jim bodo pri tem po potrebi pomagali zdravniki in medicinske sestre. V večjih zdravstvenih domovih pa bodo uredili posebne infotočke, kjer bodo pacientom pomagali pri naročanju oziroma jih bo naročilo kar zdravstveno osebje.

Kolar-Celarčeva ob tem poudarja, da je tako kot pri vsaki novosti tudi tu potrebne nekaj strpnosti vseh udeležencev, tako zdravstvenega osebja kot pacientov. »Tako kot pri elektronskih receptih, ki jih je že za 85 odstotkov med vsemi recepti, bomo tudi pri elektronski napotnici s skupnimi močmi kmalu v velikem delu prešli na ta sistem,« je dejala.