Športnih avtomobilskih znamk in tudi »splošnih«, ki se lahko pohvalijo s pisano paleto športnih štirikolesnikov, ni malo, verjetno pa je za večino, ko pomislimo na športni avto, prva asociacija – ferrari. Ta je pač najbolj izstopajoč, tisti, ki izžareva največ privlačnosti, ki pooseblja športnost, ekskluzivnost, zgodovinsko vrednost in kar je podobnega, ob tem pa za večino predstavlja nekaj nedosegljivega, a je vseeno bolj »tuzemeljski« kot kakšni drugi športni eksoti. Dokaz: kar nekajkrat se nam je že zgodilo, da smo na cestah uzrli kakšen izstopajoč športni avto, pa je kdo v bližini vzkliknil: »Poglej ga, ferrarija!« Pa tisto sploh ni bil ferrari…

Podobna, a ne povsem enaka zgodba je povezana tudi s ferrarijem, ki so ga na lestvicah najbolj izstopajočih vozil te znamke v filmih in televizijskih serijah postavili na prvo mesto. Da, resnično je na spletu kar nekaj lestvic, ki so razporedile omenjeno. In to navsezadnje tudi samo zase govori o pomembnosti ferrarija v širšem smislu. Kakor koli, na njej najdemo kar nekaj primerkov, ki si zaslužijo posebno obravnavo, povsem na vrhu pa je torej ferrari, ki to ni bil. Je pa odigral njegovo vlogo, tudi predstavijo ga kot ferrarija in bržčas ob ogledu filma nihče ni pomislil, da gre za kar koli drugega kot to. A v filmu Prosti dan Ferrisa Buellerja (Ferris Bueller's Day Off) iz leta 1986 je bil avto, ki naj bi bil znameniti ferrari 250 GT california spyder SWB letnik 1961, v resnici njegova replika, modena spyder california.

Naredili so jih v štirih tednih

Razlog je bil seveda preprost – originalni primerek bi bil predrag. Precej predrag. Avto, ki je za mnoge najlepši kabriolet vseh časov, so namreč izdelali v zelo omejeni seriji, natančno takega kot v filmu v samo 37 primerkih, in verjetno vse pove že podatek, da so enega izmed njih na lanski dražbi prodali za vrtoglavih 17 milijonov dolarjev. V filmu, katerega celoten proračun je znašal 5,8 milijona dolarjev (res je, da bi se pred dobrimi 30 leti takšnega ferrarija dobilo ugodneje in bi bila preračunana številka proračuna v današnje razmere višja, a vseeno), so zato torej uporabili repliko. Natančneje – šlo je za tri identične replike, od katerih sta bili dve vozni, izdelalo pa jih je podjetje Modena design and development iz kalifornijskega mesta El Cajon, in to v vsega štirih tednih. A da kljub hitri izdelavi in uporabi različnih materialov ni šlo za kakšen »plastik fantastik«, je mogoče sklepati že iz tega, da se je vsaj en vozni primerek ohranil do danes – leta 2010 so ga namreč na dražbi prodali za 123.257 dolarjev, tri leta kasneje pa, prenovljenega, za kar 235.000 dolarjev. Kam je izginil drugi, ni znano.

Konča v razbitinah

V filmu Buellerju (Matthew Broderick), ki se nekega dne odloči, da bo preskočil šolo in si vzel prost dan, ferrarija predstavi najboljši prijatelj Cameron Frye (Alan Ruck). Rdeči lepotec je namreč last njegovega strogega očeta, Bueller pa prijatelja prepriča, da se z njim zapeljeta po Chicagu. Med vožnjo v šoli pobereta še Buellerjevo dekle Sloane Peterson (Mia Sara), ko avto oddajo uslužbencema v mestni garaži, da bi ga parkirala, pa ta seveda izkoristita priložnost in se še sama zapeljeta z njim. Avto pri tem kljub divji vožnji ostane nepoškodovan, a z izdatnim številom prevoženih kilometrov, kar je težava zaradi tega, ker Cameronov oče natančno ve, kakšno je stanje na merilniku. Ko Bueller in Frye avto vrneta v garažo, ga zato dvigneta na nosilca in prestavita v vzvratno, s čimer bi število kilometrov prevrtela nazaj, kar pa seveda ne deluje. Cameron se razjezi in začne jezno brcati v prednji del avtomobila, avto pa se zaradi tega sname z nosilcev in se vzvratno s polno hitrostjo zapelje skozi stekleno steno ter razbit pristane v grmovju nekaj metrov niže. Pri tem so seveda uporabili omenjeno tretjo modeno, ki ni bila namenjena za vožnjo.