Pred dnevi smo poročali o tem, da direktor Slovenske filharmonije Damjan Damjanovič pred leti v pevskem resničnostnem šovu X Factor na Pop TV ni sodeloval po naključju in v svojem imenu, temveč je bil k temu zavezan s sponzorsko pogodbo med Slovensko filharmonijo in družbo Pro Plus. Spomnimo: v pogodbi, ki jo je direktor podpisal v imenu filharmonije, je ta v letu 2012 zakupila oglasni prostor na Pop TV in Kanalu A v vrednosti 40.000 evrov (brez DDV) in se med drugim zavezala k temu, da bo direktor sodeloval kot žirant v omenjeni oddaji; družba Pro Plus je v zameno omogočila posebno medijsko sponzorstvo posameznih dogodkov filharmonije, katerega vrednost je bila opredeljena na 120.000 evrov (brez DDV).

Direktor Damjanovič v tovrstnem dogovoru ni videl nič spornega, toda računsko sodišče je pozneje v revizijskem poročilu presodilo, da filharmonija pri sklenitvi pogodbe ni ravnala skladno s 24. členom zakona o javnem naročanju, saj za oglaševalske storitve ni izpeljala enega od predpisanih postopkov javnega naročila. »Plačilo opravljenih storitev v letu 2012 v znesku 45.081 evrov zato obravnavamo kot nepravilnost,« so zapisali. Iz javno dostopnih podatkov je sicer razvidno tudi, da je filharmonija v naslednjih dveh letih (2013 in 2014) družbi Pro Plus nakazala še dodatnih 51.150 evrov, v treh letih torej skupno 96.231 evrov.

Računsko sodišče se seveda ni opredeljevalo o tem, ali je primerno, da se vodja nacionalne kulturne ustanove pojavlja v šovih talentov. Damjanovič, ki je leto pozneje na isti televiziji kot član žirije nastopil še v oddaji Slovenija ima talent, je ves čas poudarjal, da gre pri tem za izvrstno promocijo Slovenske filharmonije in klasične glasbe nasploh, medtem ko so tudi nekateri zaposleni v filharmoniji menili, da je šlo predvsem za promocijo samega direktorja (ki je leta 2014 nato kandidiral za župana Ljubljane) ter zlorabo denarja in ugleda zavoda. Na vprašanje, ali je tovrstno sodelovanje po njegovem mnenju običajen del sponzorskih dogovorov, nam je Damjanovič odgovoril: »Ne vem, ali je običajen, je pa dokaj pogost. In promocija neke storitve ali dejavnosti je običajno uspešnejša, kadar je vsestranska.«

Za mnenje o celotni zadevi smo povprašali tudi na ministrstvo za kulturo, kjer pa so bili s komentarjem skopi: »Ugotovitvam računskega sodišča, ki je navedeno ravnanje označilo za nepravilno, nimamo kaj dodati.«