Že njegovo ime, prius, nakazuje, da je bil prvi. Prvi velikoserijski hibridni avtomobil, s katerim so zaorali ledino, so spremljali dvomi in tudi posmeh, a vztrajno delo pri računanju se jim je na koncu izšlo v odlično formulo. In še boljšo rešitev, kajti novi prius je dejansko vse tisto, kar naj bi hibridni avtomobil za vsakodnevno uporabo bil.

Če je bila oblika v preteklih modelih bolj kot ne podrejena le učinkovitejši izrabi tehnologije, ki se je skrivala pod pločevino, in se dejansko na vse to nihče niti ni veliko oziral, je z novim priusom zapihal drugačen veter. Še vedno futuristično oblikovan avto, ki izstopa v vsakdanjem prometu, je tudi pri velikosti in zasnovi naredil velik korak naprej. 4,54 metra dolg prius, ki se ponaša z nekaj zanimivi detajli in predvsem precej ostrejšimi oblikovnimi potezami, je namreč avto, ki ga ne morete spregledati. Zakaj bi ga, saj je v njem dovolj prostora za štiri ali celo pet potnikov, v prtljažniku, ki ima osnovno prostornino kar 501 liter, pa je prostora res dovolj. Še en dokaz, da so zdaj pri Toyoti naredili miselni korak naprej in da tehnologija, pa naj bo še tako izpopolnjena, ni nujno vedno en in edini argument. Ne, novi prius zna razvajati tudi na sprednjih ali zadnjih sedežih, med vožnjo pa sploh. Njegov 1,8-litrski bencinski motor z 98 konji (72 kilovati) še vedno služi kot glavna pogonska enota, ob boku mu stoji 72-konjski (53-kilovatni) elektromotor, ki skrbi za dodaten pogon takrat, ko naj bi bila poraba bencina največja oziroma ko bi bil prius po svojih lastnostih preveč podoben klasičnim avtomobilom. Tega namreč pri Toyoti ne želijo, zato ne preseneča niti poraba goriva. Sicer ta znaša na papirju 3,3 litra na 100 kilometrov, v praksi pa smo namerili 4,1 litra, toda mar ni to že samo po sebi dokaz, da je novi prius odrasel? Kakor koli, sistemska moč obeh motorjev znaša 122 KM (90 kW), odličen pa je zdaj tudi brezstopenjski samodejni menjalnik, ki ga voznik še vedno upravlja z majhno in skorajda prikupno prestavno ročico.

V notranjosti voznik pred seboj vidi klasično futuristično armaturno ploščo v različnih barvah in številkah, še celo zaslon nad armaturno ploščo si lahko omisli, da njegov pogled le ni preveč odmaknjen s ceste, položaj za volanom in splošno počutje v avtomobilu pa ga ne bosta pustila na cedilu. Tudi daljše vožnje s priusom zdaj niso nikakršen bavbav, saj za večjo varnost skrbi še paket TSS, ki pri Toyoti vključuje kar nekaj varnostnih dodatkov. Če k temu dodamo vso klasično opremo, je to avtomobil, ki je kos vsem sodobnim cestnim zahtevam.

Roko na srce, vse skupaj še vedno ni ravno poceni – 32.590 evrov stane toyota prius hibrid executive TSS. Sicer kupec za to dobi res končno pravi uporabni hibridni avtomobil, ki se drži obljub, pa vendar. S časom se bodo stvari seveda začele obračati tudi kupcem še bolj v prid, a novi prius je dokaz, da ni vedno vse samo v tehnologiji. Ta mora vseeno še vedno služiti uporabniku in v priusu mu popolnoma.