Potem ko so na računskem sodišču okarali ministrstvo za infrastrukturo in vrgli senco dvoma na pravkar nadgrajen projekt subvencioniranih potniških prevozov, so na ministrstvu prosili za pravno pomoč Rajka Pirnata oziroma njegov Inštitut za javno upravo. Na računskem sodišču so prepričani, da so prevozniki (Slovenske železnice, LPP Ljubljana, Marprom) potnikom zaračunavali vozovnice po neveljavni tarifi (iz leta 2007) in zato potniki plačujejo tudi do 50 odstotkov višje cene, kot bi jih, če bi jih obračunavali po veljavni tarifi (iz leta 2009). Na tak način so pridobili skupno do 100 milijonov več, ocenjujejo na računskem sodišču.

Na ministrstvu se ne strinjajo. Na podlagi Pirnatovega mnenja trdijo, da uporabljajo pravo tarifo. Uredba iz leta 2009 namreč določa, da se za koncesijska razmerja, za katera so pogodbe sklenili do tedaj, uporablja cenik iz leta 2007. »Tarifo, ki jo določa uredba iz leta 2009, je mogoče uveljavljati šele, ko bodo sklenjene nove koncesije,« dodajajo. »Pravno namreč koncedent (torej ministrstvo za infrastrukturo, op. a.) ne sme posegati v obstoječe koncesije s spreminjanjem koncesijskega akta, če gre sprememba v škodo koncesionarja,« dodajajo. Pirnat dodaja: »Uporaba tarife iz leta 2009 bi nedvomno poslabšala pravice koncesionarjev, saj bi smeli uporabljati le cene vozovnic v skladu s to tarifo, ki predvideva veliko zmanjšanje cen (tudi do 50 odstotkov).« Koncesionarji so seveda na boljšem ob uporabi cenika iz leta 2007, ki jim določa višje cene vozovnic – a na račun potnikov. Kdaj bodo na boljšem slednji, kdaj bodo torej kupovali vozovnice po ceniku, ki so ga na ministrstvu sprejeli pred sedmimi leti? Kot kaže, še ne hitro; rok za podelitev novih koncesij je december 2019.