Platforma line, najbolj razširjeno komunikacijsko orodje med mladimi Japonci, omogoča brezplačno pošiljanje sporočil, vključno z glasovnimi in videoklici. Leta 2011 ustanovljeno japonsko zagonsko podjetje je tako prodorno, da si mladi uporabniki raje kot telefonske številke izmenjujejo geslo za line.

Čeprav je z 215 milijoni aktivnih uporabnikov šibkejši od največjih, whatsappa (ki ima več kot eno milijardo uporabnikov), facebook messengerja (900 milijonov uporabnikov) in kitajskega wechata (700 milijonov uporabnikov), se je line s svojo ikonografijo uveljavil kot popkulturni fenomen. Z grafičnimi junaki, emotikoni oziroma emojiji in mobilnimi »nalepkami« (stickers), ki označujejo bogat razpon razpoloženj in idej, je osvojil množice japonskih, tajskih, tajvanskih in indonezijskih uporabnikov, ki si na dan izmenjajo več kot dve milijardi linovih emotikonov. Glavni zvezdi aplikacije sta brhka zajčica Cony in medvedek z mrkim izrazom Brown, ki naj bi nastal kot kontrajunak Hello Kitty. Cony in Brown sta postala tako priljubljena, da tokijsko podjetje po vsem svetu odpira posebne prodajalne z množico izdelkov z njuno podobo, od plišastih igrač in potiskanih majic do lutke Cony s kristali swarovski, ki jo prodajajo za 3000 evrov. Eden od donosnejših poslov so mobilne igrice z linovimi junaki.

Portal omogoča tudi uporabo drugih računov, novičarskih spletnih strani, pretakanje vsebin (streaming), s funkcijo line pay pa še mobilno plačevanje. Odlično služijo tudi z distribucijo brezplačnih (reklamnih) mobilnih grafik za druge blagovne znamke, na primer za Toyoto.

Facebook in Twitter sta uspešnejša

Lani so prihodki podjetja Line (prvič) presegli milijardo dolarjev. Za več kot tretjino prometa je poskrbela prodaja vsebin (predvsem igric), slabo četrtino so jim prinesli emotikoni oziroma nalepke, tretjino prihodkov pa so ustvarili z oglaševanjem, ki je v segmentu brezplačnega pošiljanja mobilnih klicev in sporočil sicer zelo zadržano. Pri Bloombergu so izračunali, da Line v enem letu v povprečju iztrži 5,10 dolarja na uporabnika. Za primerjavo: pri Facebooku zaslužijo 11,27 dolarja, pri Twitterju pa 7,27 dolarja na uporabnika.

Ob ogromnih 215 milijonih uporabnikov so v zadnjem četrtletju lanskega leta pri Linu pridobili komaj tri milijone novih. Zaradi skrb vzbujajoče upočasnjene rasti so pri glavnem japonskem ponudniku aplikacije za mobilna sporočila začeli pospešeno pripravljati nove storitve, s katerimi si nameravajo zagotoviti dodatne vire prihodkov. Še to poletje naj bi ponudili svojo mobilno naročnino za pičlih 500 jenov (manj kot 4,5 evra) z neomejeno uporabo brezplačnih klepetov, klicev, pretakanja glasbe in facebooka ter twitterja. Pripravljajo tudi uvedbo nizkocenovnega prevoza (hrane) in razširitev obstoječe ponudbe mobilnega plačevanja.

Cony in Brown gresta na borzo

»Povečati želimo število uporabnikov pametnih telefonov in line razviti v 'pametni portal', točko, na kateri bodo lahko uporabniki zadovoljili vse svoje vsakodnevne potrebe, od zabave do nakupovanja,« pravi izvršni direktor podjetja Takeši Idezava. Line naj bi tako postal platforma, ki ob brezplačni mobilni komunikaciji ponuja še paleto storitev – posredovanje pri prevozih na zahtevo, naročanju hrane, rezervacijah v restavracijah in pri plačevanju v trgovinah.

Prihodnji četrtek se bo uresničila tudi napoved, ki so jo poslovni mediji japonskemu tehnološkemu podjetju napovedovali že lani. Line gre na newyorško delniško borzo, v prvo javno ponudbo delnic (IPO), da bi pridobil svež kapital za razvoj svojih aplikacij na zahodnih trgih. Nekateri napovedujejo, da bo to najvrednejši tehnološki IPO v letošnjem letu. Pri podjetju Line nameravajo zbrati eno do dve milijardi dolarjev kapitala in doseči tržno vrednost podjetja med petimi in šestimi milijardami.

Napišite svoje sporočilo na najslavnejši zaslon na svetu, portal line poziva svoje uporabnike, da bi jih čim bolj vpletel v svoj prelomni dogodek na newyorški borzi. Izmed poslanih sporočil uporabnikov bo line izbral dvajset najboljših in jih objavil na največjem elektronskem reklamnem panoju na slovitem Times Squaru. Tam bosta seveda nastopala tudi Cony in Brown v človeški velikosti.