Zakaj krivico? Zaradi tega, ker sta oba dejansko precej več kot le to. Že res, da je 500X izpeljanka atraktivnega malčka 500, in to takšna, ki si to ime v vseh pogledih zasluži, saj tako zunaj kot znotraj, za razliko od različnih kompromisov polnega 500L in njegovih izvedenk, upraviči težko breme, ki si ga naloži že s tem, ko nosi to legendarno ime. Toda 500X je hkrati tudi avtomobil, ki ga je zabavno voziti. Vsaj za testni primerek s 120-konjskim (88-kilovatnim) 1,6-litrskim dizelskim motorjem to lahko mirno zatrdimo. 4,25 metra dolgo vozilo je namreč po eni strani za vožnjo lahkotno in gibčno, kar pride prav v mestih, po drugi strani pa z omenjenim motorjem in ob kar presenetljivo udobnih sedežih ter prijetnem voznikovem delovnem okolju zanesljiv in udoben sopotnik na daljših poteh, na katerih se ob odzivnih reakcijah ne ustraši niti prehitevanj in hitrejših avtocestnih voženj (pospešek do stotice znaša 10,5 sekunde, končna hitrost 186 km/h). Je pa res, da vse zapisano bolj kot ne velja za dva potnika, saj 500X na zadnji klopi ponuja bolj malo prostora, medtem ko je prtljažnik z osnovnimi 350 litri – povprečen.

Duster je na drugi strani resda dokaj neprivlačen avto (čeprav so testnega z nazivom urban explorer nekoliko olišpali), ki ga bržčas najbolje opiše pridevnik – špartanski. 4,31 metra dolgo vozilo namreč oblikovno ne gre ravno v korak s časom, znotraj pa kraljujejo na otip in videz trdi materiali, ki dokaj glasno pokajo in odmevajo, ko na njih potrkamo. Prav tako so na več mestih na primer vidne nezaščitene kapice vijakov, med vožnjo pa se sliši slaba izoliranost kabine in glasno »rezgetanje« 110 konjev (80 kW) iz 1,5-litrskega dizelskega motorja, ki za pospešek do stotice potrebujejo 12,4 sekunde (končna hitrost je le 168 km/h). Če na sredini armaturne plošče ne bi bilo na dotik občutljivega zaslona, bi torej zlahka pomislili, da sedimo v avtomobilu izpred vsaj desetih let. A pozor – vsega omenjenega dusterju ne moremo in ne smemo šteti v slabo! Dacia namreč vseskozi igra z odprtimi kartami in ne zavaja, da je kaj drugega ali kaj več kot avto, ki služi osnovnemu poslanstvu! Zato tudi je zgodba o uspehu, saj kupcem za nizko ceno daje točno to. Nič atraktivnosti, nič olepšav, le avto, ki vas popelje med točkama A in B. To pa duster počne zanesljivo in dokaj udobno, predvsem pa tudi družinsko prijazno, saj ima veliko prostora na zadnji klopi in v prtljažniku, ki pogoltne za 443 litrov prtljage. Skratka, duster je avto, ki mu nič ne manjka, a hkrati tudi, z izjemo prostornosti, ne ponuja presežka ali iskrice čustvenega zadovoljstva, čeprav zna z vsem opisanim čez čas na prav poseben način zlesti pod kožo.

Če se za konec vrnemo na začetek, ko smo ugotavljali, da ljudje pri avtomobilih iščemo različne stvari, je na mestu naslednja ugotovitev: čeprav smo primerjali avtomobila istega razreda, smo se z vsakim prevoženim kilometrom prepričali, da sta si zelo različna. Četudi spadata v isti razred, si upamo trditi, da skorajda ne bo kupca, ki bi se za nakup odločal med njima, temveč si bo za nakupnega konkurenta enemu ali drugemu postavil kakšnega drugega. Pa čeprav sta si po ceni vsaj približno blizu: testna dacia duster (mimogrede, na 100 kilometrov nam je porabila 6,2 litra dizelskega goriva) namreč stane 18.390 evrov, testni fiat 500X (testna poraba 5,9 litra) pa 23.990, a na to dajejo kar 3000 evrov stalnega popusta.