Barbika je prvič stopila na oder leta 1959. Svetlolasa in temnolasa, z dolgim vratom in še daljšimi nogami, velikim oprsjem in širokimi boki ter nadnaravno ozkim pasom. Če bi jo povečali za šestkrat, bi v višino merila dobrih 175 centimetrov, obseg pasu pa bi znašal slabih 46 centimetrov. Obseg pasu zdravega dekleta, ki je visoko 163 centimetrov, meri dobrih 85 centimetrov, če bi to dekle shujšalo do barbikinih »idealnih« mer, pa bi ji za redno menstruacijo zmanjkalo 17 do 22 odstotkov telesne maščobe. Ob vsem tem je nekako razumljivo, da je najbolj priljubljena dekliška igrača redno morala odbijati kritike, da promovira nezdravo podobo telesa.

Deklice, ki so se z barbiko igrale in hotele postati kot ona, z njenimi telesnimi merami v realnem življenju sploh ne bi mogle normalno funkcionirati, vendar Mattela, ki jo izdeluje, to ni ganilo vse do letos. Bilo je potrebnih 60 let, za zraven pa še nekaj obdarjenih zvezdnic tipa Beyonce, Sofia Vergara in Kim Kardashian, ki so svetu s svojimi obdarjenimi telesi pred leti začele dopovedovati, da so ženske lepe tudi oziroma zlasti takrat, ko se ne lomijo z anoreksijo. In potem se je končno zganil tudi Mattel.

Po novem obilnejša in majhna

Od 28. januarja je poleg klasične barbike, recimo ji vitke svetlolaske, naprodaj vrsta bolj človeških barbik. Barbie je po novem lahko majhna, visoka, z oblinami, lahko pa izbiramo med več različnimi poltmi, barvami oči in las. Glavna novost med njimi je obilnejša barbika, saj je temnopolta, čeprav še vedno nerealna in daleč od pravih Afroameričank, zaživela že leta 1967. Odločitev za dodajanje kilogramov k oblinam najslavnejše plastične deklice, ki so jo moški ob njenem nastanku zasmehovali, češ da se nihče ne bo igral z lutko z oprsjem, ženske pa so jo iz istih razlogov kritizirale, se morda zdi malenkostna, a je daleč od tega.

Barbie, ki je ime dobila po Barbari, hčeri njenega stvarnika Rutha Handlerja, je takšna, kot je, več kot pol stoletja predstavljala ideal ameriške lepote ter v skupno več kot 150 državah prinašala milijardo dobička na leto. Kar 92 odstotkov ameriških deklic, starih od 3 do 12 let, je kdaj imelo barbiko, njena popularnost pa je bila nesporna tudi na naših tleh – če so si starši lahko privoščili kupovanje oblek in drugih dodatkov, ki so največkrat nanesli več kot lutke.

Po Elsi je Barbie le še številka 2

Sprememba je bila za Mattel skoraj neizogibna. Eno je Beyonce, drugo pa Elsa, ki je iz Ledenega kraljestva pridrsala v domove deklic in zamrznila njihovo željo po Mattelovi Barbie, kar se je poznalo tudi v številkah. Prodaja barbik se je med letoma 2012 in 2014 zmanjšala za 20 odstotkov, izguba pa je za Mattel in Disney, ki je prodajal svoje princeske, znašala pol milijarde dolarjev. Priljubljenost sicer skoraj prav tako kot Barbie vitke Else, ki bo v naslednjih dveh letih dočakala nadaljevanje v Ledenem kraljestvu 2, se še vedno ni ohladila, nič pa ne bo narobe, če se bodo deklice zagrele tudi za lepotico, ki ima nekaj kilogramov več.