Predlog novega zakona o prevozih v cestnem prometu, ki je bil prejšnji mesec v javni obravnavi in ki naj bi drastično posegel na področje urejanja avtotaksi prevozov, je – kar zadeva taksiste – padel v vodo. Edina novost bo, da bodo morali imeti taksisti poslej pri izdaji licence poravnane davčne obveznosti in prispevke za socialno varnost. »S predlogom sprememb in dopolnitev zakona o prevozih v cestnem prometu bomo dali možnost nadzora nad izvajanjem taksi službe tudi občinskim inšpektoratom,« so povedali na direktoratu za promet.

Tresla se je gora, rodila se je miš

Spomnimo, da so še pred slabim mesecem na ministrstvu za infrastrukturo napovedovali korenite spremembe na področju avtotaksi prevozov, ki naj bi jih sprejeli do konca leta. Največja novost naj bi bila, da podjetja, ki se ukvarjajo s posredovanjem taksi storitev, ne bodo več potrebovala licenc – te izdajajo na gospodarski oziroma obrtni zbornici –, ampak dovoljenje občine ali več občin skupaj v obliki podeljene koncesije oziroma gospodarske javne službe.

Na ta predlog so se burno odzvali v največjih ljubljanskih taksi podjetjih, kjer so opozorili, da bi takšen predpis občinam omogočil možnost nezakonitega vstopa na trg prek lastnih podjetij, posledično pa bi bržkone prišlo tudi do prevladujočega položaja na trgu in njegove zlorabe. Po mnenju taksistov bi predlagana zakonodaja prinesla tudi kopico dodatnih birokratskih ovir, saj bi morali taksisti pridobiti dovoljenje vsake posamezne občine, v katero oziroma skozi katero bi prevažali stranke.

Ni bilo časa za usklajevanje?

In zakaj so se na ministrstvu za infrastrukturo čez noč odpovedali spremembam zakonodaje, ki so jo napovedovali kar nekaj let in ki naj bi končno naredila red na področju taksi prevozov? »Glede predlaganih sprememb se je v javni obravnavi pokazalo, da bi z modifikacijami lahko prišlo do konsenza med zbornicami, Združenjem občin Slovenije, Skupnostjo občin Slovenije in Združenjem mestnih občin Slovenije, seveda pa je treba tako spremembo uskladiti še z drugimi ministrstvi in predvsem Inšpektoratom RS za infrastrukturo.

Navedeni deležniki usklajevanj so bili večinskega mnenja, da vsebine ni mogoče uskladiti do 1. septembra, zato smo se odločili, da bomo vsebino uskladili pri naslednji spremembi in dopolnitvi zakona o prevozih v cestnem prometu,« so pojasnili na direktoratu za promet. Dodali so, da so v dotičnem zakonu predvidene spremembe tudi na drugih področjih, ne le na področju taksistov, ki morajo biti sprejete do novembra.

Še naprej nas bodo lahko prevažali pedofili

V taksi podjetjih so zaradi opustitve sprememb zakonodaje zadovoljni, čeprav direktorica ljubljanskega taksi podjetja Laguna Nataša Ornek obžaluje, da ne bodo sprejeli niti določb, ki bi bile splošno koristne. Ena takih je izkaz o dobrem ugledu taksistov. To pomeni, da bi moral prosilec za koncesijo predložiti potrdilo o nekaznovanosti in podati izjavo, da zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti.

»Zdaj lahko vozi taksi kdorkoli, tega nihče ne preverja. Lahko je prišel taksist včeraj iz zapora in nemoteno opravlja dejavnost,« opozarja Ornekova, ki upa, da se bodo tovrstne zadeve prej ali slej uredile. Nadeja pa se tudi, da bo Mestna občina Ljubljana, ki je bila predlagatelj tokratnih sprememb zakonodaje na področju taksi prevozov, poslej s taksi podjetji tesneje sodelovala in da bodo pred naslednjo spremembo zakonodaje predloge uskladili.