V Steklarni Hrastnik so po petletnem sanacijskem obdobju, ki se je začelo pri 3,2 milijona evrov izgube v letu 2009, lani prvič z dobičkom poslovale vse tri enote, Special, Vitrum in tudi težavni Opal, kjer so se soočali z upadom uporabe stekla v razsvetljavi. Leto 2014 so pri 48,3 milijona evrov prihodkov od prodaje zaključili s 4,4 milijona evrov dobička iz rednega poslovanja, kar je glede na naložbo v Specialu, ki je zahtevala 8 milijonov evrov in 48 dni neobratovanja, rekordna rast. Rekorden je bil tudi letošnji marec, ko so prvič imeli 5,4 milijona evrov prometa, pravi generalni direktor Andrej Božič. Ker letos daljših remontov ne bo, kljub sedmim milijonom evrov naložb pričakuje še večjo rast, vse tja do 56 milijonov evrov prihodkov in 6,5 milijona evrov čistega dobička.

Božič, ki je kot krizni menedžer na čelo hrastniške steklarne stopil v začetku leta 2010, se je sanacije tovarne lotil v njenem drobovju, ukrepe pa zastavil tako, da prinašajo dolgoročne učinke. Podjetje po prihodkih ne ustvarja bistvene rasti, ampak je povišanje dobičkonosnosti poslovanja predvsem rezultat ukvarjanja s kadri, izboljšanja učinkovitosti zaposlenih in posledično kakovosti izdelkov, ki so jim zato lahko dvignili ceno, v povprečju za 12 odstotkov, pojasnjuje Božič. Dobre poslovne rezultate prinašajo tudi energetska učinkovitost, saj v Vitrumu po menjavi peči porabijo 22 odstotkov, v Specialu pa 16 odstotkov manj energije, in ukrepi za zmanjšanje vplivov na okolje, na kar so najzahtevnejši kupci zelo pozorni.

Osredotočajo se na višji cenovni razred

»Pohvalimo se, da bi imeli čim več sledilcev, tudi mi pa imamo pred sabo še veliko izzivov, čeprav ne govorimo več o sanaciji podjetja,« pravi generalni direktor, ki letos prvič načrtuje izplačilo dividend lastnikom in znižanje zadolženosti za 1,5 milijona evrov, na okoli 20 milijonov evrov. Ker bo zadolženost nizka, lani pa so prejeli bonitetno oceno odličnosti AAA, dodatno zadolževanje za naložbe ne bo problem, ocenjuje Božič, a poudarja, da so pri izbiri naložb vendarle previdni. Letos jeseni bodo v Specialu montirali IS-stroj za izdelavo parfumskih stekleničk, ki jim bo omogočil povečanje proizvodnje miniaturnih stekleničk za parfume in kozmetiko v času slabše sezone za namizno steklo. V zadnjih petih letih so tako število kupcev povečali za petino, z obstoječimi pa povečali nabor izdelkov za 33 odstotkov.

Maja po denar na Kickstarter

Kljub dobremu poslovanju vseh treh enot se bodo v prihodnje še bolj osredotočili na visokokakovostne izdelke višjega cenovnega razreda, medtem ko bi preostalo proizvodnjo po Božičevih besedah radi selili na vzhod, v Indijo ali morda Egipt. »Razvijamo nove, inovativne izdelke višjega cenovnega razreda, zamudili pa smo čas, ko bi lahko postali Gucci ali Armani, tako da luksuznih izdelkov ne moremo imeti, lahko pa delamo za luksuzne blagovne znamke.« Za konec maja je napovedal prihod na Kickstarter, spletno platformo za množično financiranje inovativnih izdelkov. S partnerskim podjetjem so namreč pripravili pametni kozarec s čipom, ki ga uporabnik poveže s svojim pametnim telefonom ali uro. Na tak način bodo denimo gostje v lokalu lahko beležili število popitih pijač ali prek družbenih omrežij prijateljem poslali povabilo, kje se jim lahko pridružijo na pijači.