Ali lahko v nekaj besedah predstavite svoje podjetje?

Ustanovljeno je bilo v aprilu 2001, že od vsega začetka pa se ukvarjamo z ležišči. Z izdelovanjem in prodajo vzmetnih ležišč, ležišča iz lateksa in tudi drugih ležišč. Praktično delamo vse. Material dobivamo iz tujine, lateks na primer iz evropskih držav, potem pa sestavimo ležišče.

To seveda ni povsem preprosto, čeprav je pri ležiščih iz lateksa morda še najbolj.

Vsekakor, vendar kar približno 90 odstotkov celotne prodaje odpade na ležišča z žepastim vzmetenjem. Smo pa prav tako dokaj močni tudi pri prodaji lateks ležišč. Smo edini v Sloveniji, ki prodajamo tri vrste spominskega lateksa, pa tudi edini, ki imamo v ležiščih kameljo dlako, ki zelo dobro uravnava toploto. V zimskem času je topla, poleti pa hladna. Njena edina slabost je, da ni pralna. Ta ležišča imajo prevleke, tako kot na primer ležišča iz bambusovih vlaken, aloe vere, ležišča s srebrnimi aktivnimi vlakni in druga.  Za polnila sicer uporabljamo svilo, bombaž, jezersko solčavsko volno, volno merimo in kameljo dlako. Ne bom rekel, da kamelje dlake prodamo največ, ampak tisti, ki vedo, kaj kupujejo, se vse bolj usmerjajo k nakupu teh ležišč.

Optimalno ležišče

Trgovina je eno, proizvodnja pa drugo in za izdelavo kakovostnega ležišča je potrebno znanje. Vi prisegate tudi na kombiniranje različnih sistemov?

Naše poslanstvo je povečevanje kakovosti spanja v Sloveniji. Stranka, ki pride k nam, dobi za svoj denar najboljše ležišče, njegova kakovost pa je seveda odvisna od tega, koliko je vanj pripravljena vložiti. Tudi tisti, ki reče, da potrebuje ležišče za 250 evrov, bo dobil najboljšega za ta denar. Zato imamo tako veliko izbiro.

Ne moreva reči, da so najboljša ležišča iz lateksa, ne moreva tudi reči, da so najboljša ležišča z žepastim vzmetenjem. Najboljše ležišče je tisto, na katerem najbolje spimo.

Tako je. Najboljše je tisto ležišče, ki je narejeno po meri posameznika. Do tega pa pridemo tako, da upoštevamo težo in druge informacije. Kupec nam mora povedati, kako spi – ali na trebuhu, boku ali hrbtu, ter koliko tehta in kako velik je. Da se posamezne cone trdote ležišča pravilno razporedijo. Lahko je po vsej ležalni površini enaka trdota, lahko pa so trdote različne. Če gre na primer za kupca, ki je visok 170 centimetrov in izbira ležišče dolgo dva metra, mu priporočimo petconsko ležišče, še zlasti če spi z vzglavnikom. Za izbiro trdote je pomemben položaj spanja. Nekdo, ki spi na trebuhu, potrebuje nekoliko trše ležišče, če spite na boku, potrebujete srednje mehko ležišče, ker se mora v ramenskem delu ležišče deloma podati. Nekomu, ki tehta 120 kilogramov, ne smemo ponuditi ne ležišča iz lateksa in ne žepastega, ker se bo posedlo. Svetujemo mu šlarafijsko vzmetenje, pri katerem so vzmeti štirikrat povezane (milenium). Tudi pri vzmetenju bonel je podobno, čeprav je to vzmetenje že nekoliko zastarelo, ker zaniha vsaka vzmet posebej, pri šlarafijskem pa s štirikratno povezavo dobimo izredno močno ležišče, posebej primerno za večjo težo.

Lateks je znan po tem, da je nekoliko toplejši, problem pa se pojavi pri mešanicah. Naše podjetje je eno redkih v Sloveniji, ki ima na jedrih všito navedbo, da gre za 100-odstotni lateks. Kakovosti jedra torej ne izkazujemo s splošnim certifikatom, ampak z odtisom na vsakem jedru. Nekateri prodajalci namreč certificirajo vrsto ležišča, potem pa v različnih serijah pride do razhajanj med splošnim certifikatom in dejanskim stanjem. Mešanice so si na videz podobne, težava pa nastane, ker se na takem ležišču človek bolj poti. Ker slabo dihajo. Mi imamo na vsakem jedru žig, ki ni najcenejši, vendar je tako pri nas vsako ležišče posebej certificirano in zanj lahko garantiramo.

Ležišče mora dihati

Kaj priporočate tistim, ki se zelo potijo?

Priporočamo jim kombinacijo vzmeti, ker se v njih zadržuje veliko zraka, na vrhu pa naraven material, na primer juto, sisal in podobno. Materiale, ki dobro dihajo. Za osebe, ki se zares hudo potijo, pa namesto lateksa po vrhu ležišča dodamo klimatski modul, ki je povsem nov material (mikro prestige). To ležišče izdelujemo v dveh različicah, prva je s piramidastim lateksom in druga s klimatskim modulom.
Veste, vsako leto se udeležujemo največjih evropskih sejmov, najbolj znan je kölnski, na njih pa spoznamo najnovejše rešitve in nove materiale. V najkrajšem možnem času jim imamo nato tudi v svoji ponudbi.

Omenili ste, da je veliko odvisno od tega, koliko je kupec pripravljen investirati v ležišče. Kako je s tem pri nas?

Največ prodamo modelov s ceno med 450 do 500 evri za ležišče, za posameznika. To je povprečje. Ampak to je le cena, ki govori o tem, koliko smo pripravljeni v ležišče investirati. Za ta denar se sicer dobi višjo srednjo kvaliteto, v tem cenovnem razredu pa so tudi že zelo visoko kakovostna ležišča. Naprej gre bolj za nianse.

Trgovec se mora danes posvetiti strankam. Kako poteka prodaja pri vas oziroma kaj jim ob izbiri svetujete vi?

Stranko najprej vprašamo, ali pozna naše izdelke, in ji predstavimo vrste ležišč, ki so razstavljena tudi v našem salonu v Ihanu. Potem vsa ležišča preizkusi, potrebujemo pa tudi njene informacije glede spanja. Na podlagi vsega, skupaj izberemo optimalno ležišče.
Imamo pa tudi spletno prodajo in kupci si lahko ležišče naročijo tudi prek spleta. Tako največ kupujejo tisti, ki že poznajo naše izdelke, večinoma pa se izbira in nakupuje v salonu, pri čemer si mora kupec vzeti vsaj pol ure, da res dobi ležišče po svoji meri. Pol ure seveda ni nič v primerjavi z urami, ki jih bo prebil na izbranem ležišču in ta »investicija« se bogato povrne.

Omenili ste spletno trgovino. Ta ima dve funkciji – informiranje in prodajo. Verjetno prevladuje prva ...

Tako je. Kupec lahko pogleda in prebere ter pridobi informacije, ki jih potem nadgradimo s pogovorom v salonu.

Konkurenca

Ob vašem začetku oziroma ustanovitvi vašega podjetja je bila konkurenca na področju ležišč zelo močna. Kako je s tem danes?

Naša prednost je, da se vsaki posamezni stranki resnično posvetimo in ji zares naredimo ležišče po meri. Za naše podjetje nestandardna mera ni bila nikoli problem, predvsem pa ves čas stavimo na kakovost. Vemo, da je naša najboljša reklama zadovoljen kupec in njegovo priporočilo znancem. Se pravi pohvala, ki gre od ust do ust. Kakovost je najboljša reklama!
Ko smo začeli hoditi na celjski sejem MOS, pohištveni sejem v Ljubljani ter sejem Dom, je bilo na teh sejmih šestnajst prodajalcev ležišč. Letos bomo na celjskem sejmu samo trije. Kupna moč res pada, je pa hkrati tudi manj konkurence, saj smo preživeli le tisti, ki smo s kakovostjo sledili povpraševanju.

V ponudbi imate tudi vzglavnike. Kakšen je pomen dobrega vzglavnika?

Zelo velik. Vsak vzglavnik je zgodba zase, njegova izbira pa je spet odvisna od spalnega položaja. Nekdo, ki spi na boku, mora imeti anatomsko oblikovan vzglavnik, ki ustrezno podpre vratni del hrbtenice. Pri tistem, ki spi na hrbtu, je skoraj povsem vseeno, kakšen vzglavnik ima, saj je ležanje na hrbtu optimalen položaj. Uporabnik, ki spi na trebuhu, pa ga tako rekoč ne potrebuje. Imamo celo vrsto vzglavnikov različnih višin in jeder, a najprej si moramo izbrati ležišče in šele potem vzglavnik.

Kaj pa podloga oziroma posteljni sistem? Ta se verjetno izbira glede na vrsto ležišča.

Letvice imajo lahko po celem ležišču enako ali različno trdoto. Vpete morajo prilagaja. Naš model trio fleks ima v kapi vpete tri letvice. Te so manjše in se bolj prilagajajo, tako da se lahko v ledvenem delu bolj natančno nastavi trdoto. Tu so tudi različni točkovno prilagodljivi latofleksi, ki imajo različne kape in so bolj primerni za ležišča iz lateksa in spominske pene. Ampak na primer posteljni sistem letvic ortopedico ni primeren za ležišče iz žepastih vzmeti. Spet je treba najprej izbrati ležišče in šele potem izbiramo letvice. Te omogočijo in poudarijo same specifike ležišča. Imamo lahko super ležišče, a če je pod njim polna podlaga, nismo naredili nič, saj vzmetnica tedaj ne uresničuje svojega namena. Letvice so zelo pomembne.

Pene

Izdelujete tudi postelje, o katerih bi lahko še dolgo govorila, a ostaniva kar pri ležiščih. Za kaj so dobri nadvložki?

Ljudje se za nadvložke odločajo iz dveh razlogov. Nekateri imajo pretrda ležišča in ga z nadvložkom nekoliko zmehčajo. V tem primeru priporočamo ali zelo mehak lateks ali spominsko peno ali pa spominski lateks. Drugi se za nadvložek odločijo zato, ker morda nimajo dovolj denarja za novo ležišče in z njim izboljšajo starega. Ti so bolj trdi in v teh primerih priporočamo naravno volno, na primer 500 g/m² oziroma nadvložek iz lateksa. Potem pa so še nadvložki za tiste, ki nimajo pralnih prevlek in izberejo tanke pralne debeline, od poldrugega centimetra do dveh.

Zakaj so penasta ležišča v vaši spletni predstavitvi povsem na koncu?

Imamo jih predvsem zaradi celovite ponudbe, vendar pa se penastih ležišč ogibamo. Najprej zato, ker je pena umetni material, mi pa stavimo na čim bolj naravna ležišča. Res je sicer, da trgovec in proizvajalec lahko največ zaslužita ravno s peno, a se stranke ne vračajo. Ker niso zadovoljne.

Kakšne pa so prednosti ležišča iz pene?

Majhna teža. Kakorkoli, prepričan sem, da to ni dobra zadeva in je zato ne propagiramo.

Za plovila in avtodome pa je vendarle privlačna ...

Za avtodome bi vam še lahko pritrdil, za plovila pa ne. Pri hladnih valjanih, spominskih penah je problem, da delujejo kot goba – ves čas vpijajo vlago. To je lahko velik problem. V našem podjetju Marsen zagovarjam povsem drugo filozofijo kot nekatera druga podjetja. Mi prisegamo na žepasto vzmetenje in naravni lateks oziroma kombinacijo, predvsem pa na kakovostno ležišče.