Direktor UVK Damjan Matičič naših informacij ni želel komentirati, je pa potrdil, da je urad v postopku zoper Pro Plus izdal povzetek relevantnih dejstev. Po zakonu ima Pro Plus zdaj 45 dni časa, da nanj odgovori.

"Pro Plus ni zlorabljal prevladujočega položaja na oglaševalskem trgu. Postopek še ni zaključen. S strani UVK smo prejeli povzetek relevantnih dejstev. Pripravljamo odgovor, ki ga bomo na urad posredovali v predpisanem roku," pojasnjujejo v Pro Plusu.

Spomnimo, UVK je oglaševalsko prakso Pro Plusa vzel pod drobnogled na podlagi prijave konkurenčnih televizijskih hiš TV Slovenije in zdaj že nekdanje televizije TV3. Tako so avgusta lani ob preiskavi UVK pojasnili v Pro Plusu, kjer so prijave označili za neutemeljene in dejali, da je "tržni delež pogojen s kakovostnim programom, kar dokazuje tudi visoka gledanost".

Ugotovitve UVK naj bi bile leto kasneje po trditvah naših virov nekoliko drugačne. Pro Plus naj bi oglaševalcem ponujal popuste, v zameno pa od njih zahteval, da celotni oglaševalski kolač namenijo njim in torej ne oglašujejo na konkurenčnih televizijah. UVK naj bi tako med drugim ugotovil, da Pro Plus svojim strankam izrecno ni dovolil oglaševanja na TV Slovenija in TV3 oziroma jim je v tem primeru znatno poslabšal pogoje oglaševanja. Oglaševalci, ki se niso želeli odpovedati oglaševanju na drugih televizijah, naj bi tako morali za enako storitev plačati tudi za 90 odstotkov višje cene. Popusti, ki jih je ponujal Pro Plus, so bili tako v prvi vrsti namenjeni oviranju konkurenčnih televizij pri dostopu na oglaševalski trg. Tako naj bi predstavnik UVK ugotovil tudi, da so se določeni oglaševalci pisno zavezali, da ne bodo oglaševali pri konkurentih Pro Plusa, ali pa so slednjega prosili za dovoljenje, da lahko objavijo oglas na konkurenčni televiziji. Te so, ko so podjetjem pošiljale ponudbe za oglaševanje, po trditvah naših virov pogosto od podjetij prejele odgovor, da jim ekskluzivna pogodba s Pro Plusom onemogoča oglaševanje na drugih kanalih.

Svoje stranke naj bi v Pro Plusu tudi redno spremljali in preverjali, ali te izpolnjujejo zaveze. Tako jim je na primer v oči padlo podjetje, ki se je zavezalo, da bo celotne oglaševalske odhodke namenilo Pro Plusu, a so njihove reklame kljub temu opazili na drugih televizijah. Zaveze oglaševalcev, da ne bodo oglaševali drugje, naj bi vezali na sankcije, kar pomeni, da so se jim posledično poslabšali pogoji oglaševanja na kanalih Pro Plusa. Z omenjenimi "ukrepi" naj bi si Pro Plus v zadnjih letih zagotovil dve tretjini celotnega oglaševalskega kolača na televiziji, največji oglaševalci pa naj bi omenjeni družbi v zadnjih letih namenjali tudi do 80 odstotkov vseh sredstev, namenjenih za oglaševanje.