Priprava dokumentacije za razpis se po njegovih besedah trenutno nahaja v zadnji četrtini, dokončana naj bi bi bila do februarja prihodnje leto, nato sledi njena objava in predvidoma konec leta 2011 podpis pogodbe z izbranim izvajalcem. V tem primeru bi z uvajanjem omenjene tehnologije začeli v letu 2012, pri čemer naj bi postavljanje trajalo približno tri leta, torej do 2015, s čimer bi izpolnili tudi s strani EU postavljene zahteve.

V državnem proračunu je za ta projekt trenutno predvidenih nekaj več kot 72 milijonov evrov, pri čemer Slovenija računa na pridobitev sofinanciranja iz evropskega kohezijskega sklada v višini do 85 odstotkov. "Koliko bomo dejansko dobili v končni fazi, je v tem trenutku težko reči," je dejal Gombač, ki v Slovenskih železnicah dela na področju raziskav in razvoja.

Na vprašanje, ali bo omenjenih 72 milijonov evrov dovolj za izvedbo celotnega projekta, je odgovoril, da je to odvisno, ali se bo s to tehnologijo opremilo celotno železniško omrežje, torej vseh 1200 kilometrov prog, ali pa bodo določeni deli izvzeti. Na končno ceno izvedbe projekta bo vplivalo tudi to, za kakšno ceno kabliranja se bodo dogovorili. "To je del projekta, ki ni ravno poceni," je dejal Gombač in dodal, da na to poleg izpogajane cene vplivajo tudi izbrane tehnične rešitve pri izvedbi kabliranja in dolžina kabliranja. Po nekaterih neuradnih ocenah bi lahko cena celotnega projekta dosegla tudi 120 milijonov evrov.

Razpis sicer v osnovi zajema nov kabelski sistem na regionalnih progah, ki ga danes nimamo, redundantni kabelski sistem na glavnih progah, bazne postaje za delovanje radijskega sistema, nov prenosni sistem za povezavo med baznimi postajami ter nadgradnjo oz. zamenjavo dispečerskega sistema, ki se mora prilagoditi zahtevam sistema GSM-R.

Slovenija na repu držav s to tehnologijo

Slovenija je na repu evropskih držav, ki uvajajo to tehnologijo. "Končana je Skandinavija, končana je Italija, Francija in Nemčija trenutno delata regionalne proge, Avstrija pospešeno dela, Češka tudi že dela, Poljska je na stopnji testnih vgradenj, Romunija je objavila razpis za pilotno progo," je nanizal Gombač.

Z uvedbo tehnologije GSM-R, ta je posebna nadgradnja komercialne tehnologije mobilne telefonije GSM, bo Slovenija sledila zahtevam evropskih direktiv po interoperabilnosti govornega sistema za komunikacijo med vlaki. Drugi razlog za uvedbo je tudi to, da so obstoječi analogni sistemi, ki se danes uporabljajo za komunikacijo na ravni vlak oziroma strojevodja in dispečerski center, že zelo zastareli in brez možnosti nadgradenj.

Tretji razlog je v tem, da slovenski železniški sistem ni v celoti opremljen z radijskim sistemom, četrti pa denimo možnosti novih funkcionalnosti, ki jih doslej sploh ni bilo. V prihodnosti bi nadgradnje tega sistema, če oziroma ko se bodo zanje odločili operaterji potniškega prometa, lahko med drugim prinesle tudi nove storitve za potnike - denimo obveščanje o voznih redih, zamudah neposredno na vlaku.

Na posvetu in nato tudi na okrogli mizi je sodeloval tudi Christian Sagmeister, ki je v avstrijskih železnicah ÖBB odgovoren za področje GSM-R. V Avstriji so po njegovih pojasnilih pilotno linijo pokrili s to tehnologijo leta 2007, samo omrežje so nato začeli postavljati leta 2008 in naj bi ga dokončali do leta 2013. Trenutno s sistemom GSM-R pokrivajo 800 kilometrov prog, leta 2013 pa naj bi jih 3500 od skupno 5500 kilometrov prog. Za celoten projekt so odšteli 82 milijonov evrov.