Zračni promet je po izbruhu islandskega vulkana Eyjafjallajökulla utihnil za šest dni, 500 tisoč Britancev je ostalo ujetih na letališčih po svetu, letalske družbe pa so izgubile več milijonov evrov.

Nove satelitski posnetki pa so pokazali, da oblaka vulkanskega prahu sploh ni bilo, tam kjer je bil, pa je bil tako redek, da ni predstavljal grožnje. Nebo nad Evropo je bilo „skoraj povsem čisto“, kar naj ne bi presenetilo tistih, ki so med prepovedjo letenja uživali v lepih, sončnih dnevih.

Jim McKenna, vodja civilnega letalstva, je priznal: „Očitno je, da nam je ob izbruhu krize primanjkovalo točnih podatkov. Prav tako je res, da je bila gostota vulkanskega prahu nad Veliko Britanijo v začetku skoraj nezaznavna.“

Satelitske posnetke bodo zagotovo uporabile letalske družbe, ko bodo od vlad zahtevale več milijonov evrov kompenzacije za svoje izgube.

Britanska nacionalna agencija za nadzor zračnega prometa je prepoved letov izdala na podlagi računalniških modelov, ki jih je oblikovala meteorološka služba. Slednji so prikazovali, da se oblak vulkanskega prahu z Islandije premika proti jugu.

Napovedi računalniških modelov naj bi britanska meteorološka agencija preverila s pomočjo svojega letala BAE 146, vendar pa je bil slednji na popravilu, zato ga ni mogla uporabiti.

Direktor družbe British Airways, Willie Walsh, je zatrdil, da je šla popolna prepoved letenja predaleč. „Prepričan sem, da bi ob določenih varnostnih ukrepih nadaljevali z delom,“ je dejal.