Toda po naših informacijah v Zagrebu načrtujejo, da bi večji del posojila, ki ga bo Atlantic Grupa najela za nakup Droge Kolinske, v prihodnosti prenesli na Drogo Kolinsko. Zadolženost Droge Kolinske naj bi se posledično povečala na ravni iz let hazardiranja Igorja Bavčarja. Na vprašanje, ali je predvidena združitev Droge Kolinske in družbe Atlantic Naložbe, ki jo je Atlantic Grupa v Sloveniji ustanovila za nakup Droge Kolinske in prek katere naj bi Atlantic Grupa zadolžila Drogo Kolinsko, Tedeschi ni odgovoril, češ da bo o podrobnostih lahko govoril šele po zaključku transakcije.

Povečanje zadolženosti in zmanjšanje prihodkov

Atlantic Grupa bo 23. novembra nakazala kupnino za Drogo Kolinsko, ki naj bi znašala med 241 in 244 milijonov evrov. Istrabenz je pogodbo o prodaji Droge Kolinske podpisal z junija ustanovljeno družbo Atlantic Naložbe, ki je tako imenovani SPV (Special Purpose Vehicle). Posojilo za nakup Droge Kolinske naj bi sicer najela Atlantic Grupa, toda po trditvah naših virov je predvideno, da bi ob plačilu kupnine Atlantic Grupa vzpostavila terjatev do Atlantic Naložb, ki bi se nato združila z Drogo Kolinsko. To nakazujejo tudi izpiski iz sodnega registra za Atlantic Naložbe, iz katerih je razvidno, da je Atlantic Grupa Ulaganja, d.o.o. konec septembra povečala osnovni kapital družbe z 10.000 evrov na 20,3 milijona evrov. Povečanje je bilo izpeljano na osnovi posojila v višini 20 milijonov evrov s 6-odstotno obrestno mero, ki ga je Atlantic Grupa junija odobrila Atlantic Naložbam, septembra pa je terjatev do Atlantic Naložb za nakup Droge Kolinske prevzela Atlantic Grupa Ulaganja, d.o.o. iz Zagreba.

Kot kaže, Atlantic Grupa torej na svoje slovensko podjetje že prenaša obveznosti za nakup Droge Kolinske. Od dobrih 240 milijonov evrov kupnine se bo Atlantic Grupa zadolžila za okoli 150 milijonov evrov. Če bi po združitvi na Drogo Kolinsko Atlantic Grupa prenesla terjatev v višini posojila za njen nakup, bi Droga Kolinska iz poslovanja odplačevala bančne obveznosti Atlantic Grupe za prevzem Droge Kolinske. Po naših informacijah bi po združitvi Atlantic Naložb in Droge Kolinske slednja Atlantic Grupi prodala svojo srbsko naložbo Grand Prom, in sicer naj bi kupnina znašala okoli sto milijonov evrov. Dejanska zadolženost Droge Kolinske bi se po prejetju kupnine za Grand Prom tako povečala za okoli 50 milijonov evrov. Toda sočasno bi se ji zaradi prodaje Grand Proma tudi precej zmanjšali prihodki. Koliko k prihodkom in ustvarjenemu denarnemu toku Skupine Droga Kolinska prispeva Grand Prom, iz bilanc ni razvidno.

Neto zadolženost Skupine Droga Kolinska se je do konca letošnjega polletja precej znižala, in sicer na 140 milijonov evrov, po neuradnih podatkih pa naj bi se dolg do konca oktobra znižal še za dodatnih deset milijonov evrov. Lani ob polletju je bil neto dolg skoraj 23 milijonov evrov višji kot letos ob polletju, v primerjavi s koncem leta 2008, ko je bil na čelu Istrabenza še Igor Bavčar, pa je bil letos konec junija celo za 51 milijonov evrov nižji.

Razumevajoče banke

Banke, pri katerih je zadolžena Droga Kolinska, so predstavniki Atlantic Grupe minuli teden že seznanili z načrti, da bi se zadolženost Droge Kolinske povečala. Ravno v teh dneh namreč zaradi spremembe lastništva potekajo dogovori s sindikatom bank o refinanciranju posojil Droge Kolinske. Po naših informacijah je Atlantic Grupa bankam ponudila tako imenovane korporacijske garancije, zato da ne bi nasprotovale povečanju zadolženosti Droge Kolinske ob hkratnem zmanjšanju prihodkov. Banke, ki se trenutno do slovenskega gospodarstva obnašajo zelo mačehovsko, so načrte novega lastnika za zdaj dobro sprejele. Nekatere banke v tuji lasti so celo izkazale pripravljenost povečati svojo izpostavljenost, med njimi po naših informacijah SKB banka, ki na primer ni želela prispevati milijon evrov v 40-milijonsko sindicirano posojilo Merkurju.

Organizatorja sindiciranega posojila sta banki Unicredit in Raiffeisen, ki s posojili podpirata tudi rast Atlantic Grupe in ki sta pripravljena v sindikatu za Drogo Kolinsko nadomestiti banke, ki bi želele izstopiti iz financiranja. Unicredit in Raiffeisen sta predlagala takšno dinamiko odplačil posojil, da bi Droga Kolinska glavnino, okoli 70 odstotkov, glavnice odplačala šele v petem, zadnjem letu odplačilne dobe. Za primerjavo; na tako ugodne plačilne pogoje banke na slovenskem trgu trenutno pristajajo samo pri podjetjih, ki so v postopku prisilne poravnave. Po predvidevanjih naših virov je podobne pogoje kreditiranja dobila tudi Atlantic Grupa za posojilo, ki so ji ga banke (podrobneje v okvirju) odobrile za nakup Droge Kolinske. Banke je v prvih letih tako ne bodo obremenjevale z odplačilom glavnice, s čimer ji bodo dale čas za povišanje prihodkov in povečanje dobičkonosnosti. Po napovedih Tedeschija bodo z Drogo Kolinsko prihodki Atlantic Grupe v petih do sedmih zrasli na okoli milijardo evrov. V letu 2011 se bodo po njegovih besedah osredotočili na integracijo Droge Kolinske v skupino in iskanje sinergij.

vesna.vukovic@dnevnik.si, suzana.rankov@dnevnik.si