Pri zaposlovanju ne iščete le formalnih kompetenc, pomembne so predvsem vrednote. Kako poteka to prepoznavanje prave »osebnosti za Intero«?
Ključna je ugotovitev, da bo izbrani kandidat ne samo kompetenten na svojem področju, temveč da se bo z vsemi svojimi lastnostmi med nami lahko dobro počutil in da bo tudi sam dobro vplival na počutje celotne ekipe. Le tako lahko gremo v pravi smeri. Vsega drugega se je mogoče naučiti.
Naš kadrovski oddelek in vodja ekipe, ki išče nove okrepitve, pregledata prispele življenjepise. Petim do desetim izbranim kandidatom pošljejo naloge, ki jih morajo rešiti. Sledita sestanek ali dva s kadroviki in vodjem ekipe, ki išče okrepitve, predvsem pa s tistimi člani ekipe, s katerimi bo oseba največ sodelovala. Zelo pomembno je, da se ti ujamejo tako po znanju kot tudi po vrednotah ter da začutijo pravo energijo. Vodstvo podjetja se vključi šele pozneje. Zanima nas, kako oseba komunicira, razmišlja, živi, ali goji kakšne hobije, kakšne cilje ima v življenju, kje se vidi čez nekaj let.
Uvedli ste številne inovativne pristope za krepitev delovnega okolja – od obiskov staršev do notranje psihološke podpore. Kako se zaposleni odzivajo na te »nekonvencionalne« pobude?
Veliko naših idej pride prav od ekipe, zato so tudi zelo dobro sprejete. Enako kot želimo, da se posamezniki in ekipa razvijamo po strokovni plati, spodbujamo tudi ideje, kako naš vsakdan in delovno okolje narediti še boljša in ustvarjalnejša. Zanima nas dobrobit naših zaposlenih tudi zunaj delovnega časa, pa tudi dobrobit našega okolja ter družbe in sveta nasploh.
Letos smo denimo opazili, da kot eno prvih družini prijaznih podjetij zelo spodbujamo vključevanje partnerjev in otrok v družabno življenje zaposlenih, a še nikoli do zdaj nismo pomislili, da so tudi naši zaposleni nekogaršnji otroci. Na poseben dogodek smo zato povabili starše zaposlenih, v hecu smo temu rekli »roditeljski sestanek«. Dejstvo je, da si starši želijo videti, kje so njihovi odrasli potomci v službi, kakšno pisalno mizo imajo, kakšen je njihov delovni dan, kako so zadovoljni, kdo so njihovi sodelavci. Mi pa smo želeli spoznati, kdo so ljudje, ki so vzgojili te čudovite sodelavce: želeli smo jim čestitati in jim povedati, da so upravičeno ponosni na svoje otroke. Bil je res lep večer.
Ker se vse bolj zavedamo pomena duševnega zdravja in dejstva, da ohranjanje tega v sodobnem svetu ni enostavno, smo lani v ekipo vključili izkušeno psihologinjo. Tako so začetna psihološka pomoč, svetovanje in priporočila zaposlenim vedno pri roki. Imamo pa tudi obsežno knjižnico in bralno sobo, kjer je na voljo neskončno idej za osebnostno rast.
Veliko zaposleni storimo zase tudi z zdravim gibanjem in prehrano: imamo svoj fitnes z osebnim trenerjem ter sobo za jogo in meditacijo, spodbujamo tek, kolesarjenje, namizni tenis in druge oblike rekreacije, zagotavljamo zdrave zajtrke in vsak dan sveže sadje. Najdragocenejša pa je preprosto v živo izrečena prijateljska beseda, zdravilen pa smisel za humor, ki ga pri nas nikoli ne manjka.
Vaše podjetje deluje tudi v mednarodnem prostoru. Kako ob širitvi v druge države ohranjate enako kulturo in vrednote kot v matičnem okolju na Ptuju?
Čeprav smo na treh različnih lokacijah, in sicer na Ptuju, v Zagrebu in Beogradu, imamo dogovor, da smo ob ponedeljkih vsi skupaj na Ptuju, če se le da. Tu je naša baza, naš službeni dom. Sicer pa se pri nas ves čas vrstijo različni dogodki: srečanja Show and Tell, mesečni sestanki, izobraževanja, obletnice, rojstni dnevi, različne zabave, na katerih se zbere celotna ekipa. Ključno je, da se vsi dobro poznamo tudi izven zaslonov, da smo več kot samo sodelavci. Potem smo kot ekipa močnejši, ne glede na lokacijo.
Pravite, da vas veseli, ko podjetje deluje tudi med vašo odsotnostjo. Kako ste zgradili tako stopnjo zaupanja in samostojnosti v ekipah ter kaj si želite za podjetje
v prihodnjih treh letih?
Zaupanje in spoštovanje sta temelja naše kulture. Trudimo se, da morebitna kratkoročna odsotnost ene članice ali enega člana ekipe ne vpliva na celotno podjetje. Spodbujamo delitev nalog, timsko delo in prevzemanje odgovornosti tako do naročnikov kot do sodelavcev. Ogromno se pogovarjamo o trenutnih razmerah, o prihodnosti, o naših ciljih in procesih. V celoti zaupam ekipi in odločitvam posameznikov. Navsezadnje pa so stanje projektov, roki pri nalogah, delovni procesi ter vse zadolžitve in dogovori v vsakem trenutku jasno razvidni iz naše spletne in mobilne aplikacije Intrix. Ta je naše najmočnejše orodje za učinkovito in pregledno poslovanje, upravljanje odnosov s strankami ter vodenje projektov in kadrovskih zadev.
V prihodnjih letih si želim, da bomo ohranili to željo po razvoju na vseh področjih, da nam bo kljub širitvi uspelo ostati agilna ekipa, ki zna skupaj streti tudi najtrše orehe, obenem pa se vsak dan imeti dobro. Z Intrixom pa bomo še naprej pomagali bolje poslovati tudi drugim podjetjem in organizacijam, našim naročnikom.
Kaj je po vašem mnenju ključna praksa ali vrednota, ki vas je pripeljala do naziva najboljšega zaposlovalca med malimi podjetji?
V Sloveniji je veliko odličnih podjetij, podjetnic in podjetnikov. Zelo veliko se učimo drug od drugega in dobre prakse prenašamo naprej. Verjamem v male številke, v malenkosti, v kapljice, ki združene v reko lahko premikajo gore. Težko bi navedel le eno prakso ali vrednoto, zato bom vse, kar kot podjetje in posamezniki želimo živeti in prenašati na druge: zaupanje in zanesljivost, prilagodljivost, rast, odgovornost, enostavnost in dobro počutje. Ključno je, da svojega dela ne dojemamo le kot službo, ločeno od drugih vidikov življenja in širšega okolja – delati dobro pomeni blagodejno vplivati na ves svet.