V vodilnem slovenskem ponudniku informacijskih sistemov in rešitev za obvladovanje časa in prostora člane svojega tima poimenujejo kar špičaki. Pohvalijo se s tradicijo in bogatim znanjem. S svojimi rešitvami želijo podpreti fleksibilnost in lasten nadzor nad časom, radi povedo, da je čas zlato. Svojim strankam želijo omogočiti, da bi čas uporabili kar se da optimalno, torej tako, da ga ostane dovolj za delo, družino in počitek, izobraževanje, šport – vse, kar polni baterije.
Njihovo geslo Špica 500 let odraža tudi zavezo k trajnosti z vseh vidikov ESG – okoljskega, družbenega in upravljalskega. »Naša zaveza je, da dolgoročno ostanemo slovensko podjetje s transakcijskim računom v Sloveniji ter postanemo zgled družbeno odgovornega ravnanja do okolja in družbe.« Del tega je tudi konkurenčno plačilo zaposlenih. »Zadnjih pet let smo med stotimi podjetji z najvišjo povprečno plačo, lani pa smo se znašli na zavidljivem 65. mestu med vsemi slovenskimi podjetji. Znotraj IKT-panoge smo trenutno na 12. mestu podjetij z najvišjo povprečno plačo. Naš največji kapital je varno shranjen v glavah naših sodelavcev in je svoboden, kar pomeni, da lahko odide, kadar ga je volja. Seveda je naš trud usmerjen v kreacijo privlačnega okolja, kamor se nekateri špičaki vračajo tudi po odhodu drugam. Trenutno je v Špici zaposlenih pet takih povratnikov.«
Ni čudno, da so tudi stari znanci Zlate niti
»Zadovoljstvo zaposlenih vsako leto merimo s tem inštrumentom. Kot eno izmed redkih slovenskih podjetij ta inštrument uporabljamo zadnjih 13 zaporednih let. Ocene smo počasi izboljševali in se v zadnjih petih letih trikrat prebili med finaliste, dvakrat od tega, leta 2020 in 2021, pa tudi na sam vrh,« pravijo. »Novost letošnjega leta pa je tudi nova moč,« pojasni Tone Stanovnik, ustanovitelj in direktor, in povabi k mizi vodjo HR Ano Gregorc. Gregorčeva pove, da se bodo letos usmerili na tri področja: izobraževanje zaposlenih, nadgradnjo njihovih kompetenc ter dobrobit in zadovoljstvo. »Za nas je pomembno, da so naši zaposleni srečni, da se dobro počutijo v našem okolju in se razvijajo. To je dobro za njih in za podjetje.«
V izobraževanje želijo vključiti čim več ljudi, tako tiste, ki imajo interes, kot tiste, ki menijo, da so za to preveč zaposleni. »Slovence navdihuje šport,« doda Stanovnik, »zato včasih pozabimo, da samo krepitev mišic ni dovolj. Treba je vlagati v glavo.« Gregorčeva pojasni, da bo prva delavnica za zaposlene na temo komunikacije, saj ocenjujejo, da je zelo pomembno, da se tako v odnosu do strank kot interno zavedamo, da je komunikacija osnova dobrega odnosa. »Vselej smo lahko prijazni, ne glede na to, kaj želimo sporočiti, tudi če je to neprijetna novica.« Veliko pozornosti namenjajo tudi samoizobraževanju. »Dobro je, da se še pred izobraževanjem seznanimo z vsebinami, preberemo kakšno knjigo ali članek,« svetuje Stanovnik. Ob tem doda, da podcenjujemo vrednost sivih eminenc in jih potiskamo v pokoj. Tam se izgubijo. Tretje življenjsko obdobje je izredno pomembno, saj gre za čas, ko gre »golman iz gola«. Je obdobje, ko se družinske obveznosti umirijo in je časa za službo ponovno več. Stanovnik pravi, da se zaveda svoje vloge; meni, da je moral kot ustanovitelj prebiti opno, pogosto voditi po svoje, avtokratsko. A ko je preboj enkrat narejen, je čas za novo voditeljstvo. Trenutno ima v Špici zaposlene tri svoje sinove.
Recimo bobu bob
Poleg že omenjene raziskave Zlate niti v Špici merijo utrip tudi interno. Pri tem uporabljajo vprašalnike odprtega tipa, spodbujajo zaposlene, da povedo vse, kar čutijo in mislijo, brez zavor. Analizo naredijo pred vsemi. Izberejo pet do deset izboljšav, za te naredijo akcijski načrt. Ugotovili so denimo, da si zaposleni želijo več neposrednega stika z direktorjem. Zato so ukrepali. Organizirali so pogovore ena na ena, ki trajajo 30 minut. Na pogovore vsakega zaposlenega povabi direktor osebno. »Sedemdeset ljudi ne bo mačji kašelj,« se nasmeje. Ob tem doda še, da kar zadeva razmerja med odnosi in učinkovitostjo, ne smemo pozabiti na časovno komponento. Ko moraš prebiti opno, torej ko se moraš prebiti pred konkurenco, je učinkovitost bistvena. Ko je ta faza zaključena in posli že tečejo, pa se je treba usmeriti na odnose. Saj veste, to, kar te je pripeljalo sem, te morda zavira pri poti naprej, sklene Stanovnik.