Izbor najboljših zaposlovalcev pod okriljem Dnevnikovega projekta Zlata nit je največji tovrstni projekt v Sloveniji. Doslej je v njem sodelovalo 456 podjetij, prvič letos je bilo kar 22 finalistov. S projektom Zlata nit je Slovenija prva država na svetu, ki sistematično meri kakovost odnosov na delovnem mestu. Kakovost odnosov je namreč pomembna kategorija poslovnega uspeha, kar potrjuje in uči istoimenska raziskava, v kateri je v 18 letih vprašalnik izpolnilo 119.887 zaposlenih.
Kaj nas učijo lanski zlatonitniki?
V kategoriji velikih podjetij je lani slavilo podjetje Sportradar, v kategoriji srednje velikih Agilcon, med malimi podjetji pa Intera. Katere so popotne misli lanskih zmagovalcev? Luka Ferlan, direktor Sportradarja, pravi, da se od človeka, ki ni nosilec vrednot podjetja in integritete, odločno poslovijo. »Želim, da se vsak zaposleni počuti vključenega in podprtega pri svojem osebnem in strokovnem razvoju. Poudarjamo odgovornost, samostojnost in inovativnost pri delu. Vlagamo v naše zaposlene z izobraževanji in treningi.« Privlačnost Agilcona kot zaposlovalca temelji na odnosih in upravljani interni komunikaciji. Marko Perme, direktor Agilcona, pojasni: »Zahteven sem do sebe, ko nekaj obljubim, to naredim, če so roki, se jih držim, sem odziven, spoštljiv do sodelavcev in njihovega časa. Če imamo sestanek, vedno pridem pravočasno, ne bom zamujal. To se mi zdi pomembno. To je odgovornost do sodelavcev ali do stranke. To je spoštovanje.« V ptujski Interi, ki je zmagala v kategoriji malih podjetij, pravijo, da odločitve, ki jih sprejemajo, pretehtajo z vidika vpliva na zaposlene – če ta ni pozitiven, so se pripravljeni posameznemu poslu celo odpovedati. Velik poudarek namenjajo upravljanju komunikacije med oddelki. Peter Ladič, izvršni direktor Intere, je kot popotnico navedel modrost: »Ljudje želijo rasti, naša naloga je, da jim to omogočimo.« Žene jih tudi motivacija, da postaja severovzhodna Slovenija prostor, kjer bodo ljudje iskali znanje.
Del projekta je tudi Zlata praksa, najbolj inovativen pristop k rasti in razvoju ljudi, kjer so usmeritve za prijavitelje oblikovane po treh ESG-načelih trajnostnega delovanja: okoljskih, družbenih in upravljalskih. To ostaja tudi letos ključno merilo. Lani sta bili izjemoma podeljeni kar dve priznanji, in sicer Leku za dogodek ScienceBEAT in Be-terni za uvajalni program za mlade sodelavce.
Transparentnost in verodostojnost
V vseh letih pri projektu sodelujejo in ga podpirajo najvišji predstavniki poslovne javnosti, civilnih združenj in akademskega sveta, častni pokrovitelj je ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Izbor Zlata nit temelji na verodostojni kvantitativni in kvalitativni raziskavi. Zaposleni v podjetjih, ki se borijo za priznanje za najboljšega zaposlovalca, izpolnjujejo vprašalnik, ki ga sestavlja 50 trditev, zadnjih pet let je vključen tudi kazalnik priporočenosti. Na uvrstitev med sedem finalistov vpliva tehtano povprečje rezultatov iz vprašalnika med zaposlenimi (80 odstotkov) in uspešnosti (20 odstotkov), merjene z indeksom uspešnosti BSX Bisnode. S finalisti nato raziskovalna ekipa opravi intervjuje o voditeljstvu in organizacijski kulturi, izpolnijo pa tudi vprašalnik o sodobnem voditeljstvu Združenja Manager. Razprava 29 članic in članov izborne komisije pa je tista, ki prinese končno odločitev, katero podjetje si je v svoji kategoriji prislužilo naziv zaposlovalca leta. Podjetja, ki bodo letos stopila med vrste zlatonitnikov, bomo razglasili danes na slavnostni prireditvi na Odru pod zvezdami v Lutkovnem gledališču v Ljubljani.