Da je trenutno najboljši na svetu, priča tudi položaj na svetovni lestvici, na kateri je prepričljivo številka 1. Razlog več, da je kolesar Tadej Pogačar tudi letos prejemnik Zlatega Rogovega kolesa. Dobro razpoložen je odgovarjal na naša vprašanja.

O novi trasi na kolesarski dirki po Franciji, lahko ta vpliva na razmerje moči med favoriti

Vsako leto se špekulira, za koga je trasa sestavljena in kateremu kolesarju je najbolj pisana na kožo. Toda dejansko dirka traja 21 dni, zato ne čudi, da je nekaj etap pisanih na kožo sprinterjem, da je zraven kronometer in tudi nekaj gorskih etap. Ta Tour se prav nič ne bo razlikoval od ostalih, bodo pa nekatere etape zelo težke in posledično stresne. Tri tedna moraš biti v formi, zato to, kakšna je trasa, na končni razplet ne vpliva kaj dosti. Seveda pa se s traso vedno seznanim in si vse klance tudi ogledam.

Res je, da so del nove trase dirke po Franciji tudi trije vzponi, Col de la Loze, Mont Ventoux in Hautacam, na katerih nisem blestel v preteklosti. Mogoče bi radi še dodatno preizkusili moje zmogljivosti, ampak s tem samo prilivajo olje na ogenj.

O tem, da mu trasa novega Toura ni pisana na kožo in je anti Pogačarjeva

Kot sem že rekel, je vsaka trasa Toura bolj ali manj ista, drastične spremembe niso mogoče. Ne moreš na Luno, teveč moraš ostati na francoskih tleh. Prav tako ni mogoče, da bi imeli vseh 21 dni kronometer ali pa zahtevno gorsko dirko. Slog dirke je vsako leto bolj kot ne isti, moraš biti pripravljen na vse. Res je, da so del nove trase tudi trije vzponi, Col de la Loze, Mont Ventoux in Hautacam, na katerih nisem blestel v preteklosti, mogoče bi radi še dodatno preizkusili moje zmogljivosti, ampak s tem samo še dodatno prilivajo olje na ogenj.

O koledarju za prihodnje leto, koliko bo novosti

O programu dirk v tem trenutku težko kaj rečem, saj se bomo o njem pogovarjali šele decembra in kasneje. Smo precej fleksibilni. Mogoče bom res nastopil na dirko po Združenih arabskih emiratih, saj gre za dirko, ki je primerna za začetek sezone, gre pa seveda za domačo dirko moje ekipe. Bomo videli, kaj in kako se bomo dogovorili decembra.

Ali je dobro izkoristil čas, ko ni bil na kolesu?

Starejši, kot sem, hitreje mi dnevi, ko nisem na kolesu, minevajo. Seveda sem poskušal maksimalno uživati, sedaj pa se znova vračam k bolj resnim zadevam. Proste dneve sem doma izkoristil tudi zato, da sem uredil nekatere nekolesarske zadeve. Nato so sledile osemdnevne počitnice z Urško na Sejšelih. Posledično nisem imel časa, da bi se udeležil predstavitve dirke po Franciji.

Moja plača je dobra in veliko višja od tistega, kar v življenju resnično rabim. Zasluženi denar rad vračam nazaj v kolesarstvo. Ko sem bil še otrok, sem imel na razpolago čisto vse, kar sem rabil, da bi uspel. Če lahko to na nek način vrnem, bom to tudi storil.

Ali že pogreša dirkanje?

Trenutno je o tem še prezgodaj govoriti, sem pa prepričan, da me bodo v mesecu decembru že srbele noge.

O tem, da je konec leta vedno časa za nagrade, ki jih dobiva vse več.

Prejel sem veliko nagrad, v tem času se vedno odvija veliko kolesarskih dogodkov. Rad se jih udeležim, a da bi se vseh, to žal ni mogoče.

Kaj počne z milijoni evrov, ki jih zasluži, in kam jih vloži?

Moja sezona je tako naporna, da nimam časa razmišljati o tem, kje in kako bi zapravil prisluženi denar. Zato sem ustanovil tudi fundacijo, pomagamo pa tudi Pogi Teamu in Pika Teamu, moštvoma, v katerih kolesarijo mladi. Moja plača je dobra in veliko višja od tistega, kar v življenju resnično rabim. Zasluženi denar rad vračam nazaj v kolesarstvo. Ko sem bil še otrok, sem imel na razpolago čisto vse, kar sem rabil, da bi uspel. Če lahko to na nek način vrnem, bom to tudi storil.

O tem, kaj si vselej, ko podpiše novo pogodbo, želi, da je vanjo zapisano.

Na srečo sem v položaju, ko si lahko malce zmišljujem, kaj vse bo del pogodbe. Vedno je potrebno gledati, da ti je čim bolj udobno tako v moštvu kot izven njega. Po nekih letih že vem, kaj mi ustreza in kaj potrebujem. A včasih to ni brezplačno.

O tem, kdaj bo padla odločitev, če bo ob dirki po Franciji nastopil še na kakšni tritedenski dirki in katera bo to.

V letošnjem letu so videli, da je dve tritedenski dirki mogoče odpeljati in to odpeljati na visoki ravni. To je tudi razlog, da bom s podobnim nadaljeval še nekaj prihodnjih let.

Na kolesu vsako leto sledijo izboljšave, vedno je potrebno narediti korak naprej. Tehnologija ves čas napreduje, tudi v športu je temu tako. Vsi stremimo k napredku, sem pa mnenja, da cestna kolesa še zdaleč niso popolna.

O izzivih za novo sezono

Dirke, ki jih še nisem zmagal, so moj velik cilj, na primer Milano – Sanremo je tista dirka, ki si jo res želim zmagati. Gre za velik izziv v prvem delu sezone. Dober izziv so tudi dirka po Flandriji in podobne dirke, ki mi niso najbolj pisane na kožo. Seveda ne moremo mimo Toura, ki je vselej največji izziv, na njem vedno želim zmagati, ne glede na to, kolikokrat sem ga že dobil. Prav tako pa si želim uspešno braniti mavričasto majico svetovnega prvaka prihodnje leto v Ruandi.

Ali je moštvo že sestavljeno in ali je z novinci zadovoljen?

Pred dnevi se je celotna ekipa dobila v Združenih Arabskih Emiratih. Vsako leto menjamo manj kolesarjev, vedno pa dobimo kakšno dobro zamenjavo. Tako smo letos dobili štiri odlične kolesarje, s katerimi smo še nadgradili moštvo.

O tem, ali je kolo že dokončno takšno, kot si ga želi

Na kolesu vsako leto sledijo izboljšave, vedno je potrebno narediti korak naprej. Tehnologija ves čas napreduje, tudi v športu je temu tako. Vsi stremimo k napredku, sem pa mnenja, da cestna kolesa še zdaleč niso popolna. Vsako leto preskusimo nekaj novega v želji, da bi kolo postalo še boljše. 

Priporočamo