Nesreča se je zgodila okoli pol štirih popoldne, ko so avtomobili že zapustili trajekt. Klančina se je začela dvigovati in nato nenadoma v prostem padu treščila ob pomol. Pod njo so bili štirje uslužbenci. Tri je klančina pokopala pod seboj, četrti pa je padel v morje. Uvozna klančina je sicer težka okoli deset ton. Po pripovedovanju prič je bil udarec po tleh tako močan, da so se zatresle bližnje hiše. 

Preživelemu častniku krova, ki je padel v morje, je prvi na pomoč priskočil moški, ki ima v pristanišču barko. Kmalu zatem so na kraj prišli lokalni gasilci, ki so slišali krike. Gasilska brigada namreč stoji le nekaj sto metrov stran.  Poškodovanega so potegnili iz morja in ga nato s helikopterjem prepeljali v bolnišnico na Reko. Njegovo stanje je stabilno in je pri zavesti.

Preberite še: Zapornica trajekta pod sabo pokopala tri mornarje, vsi so umrli

Predsednik uprave Jadrolinije David Sopta je povedal, da so pretreseni zaradi tragičnega dogodka, v katerem sta umrla mornarja iz okolice Trogirja in Solina, eden pa iz okolice Zadra.

26.04.2024., Split - Trajekt Lastovo isplovio je u 17h prema Vela Luci i Lastovu. Marcelino Simic se espio ukrcat medju primi putnicima u trajekt. Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Trajekt Lastovo Foto: Pixsell

Nesrečo videl od blizu

Posadka trajekta Lastovo je v hudem šoku. Enega od zaposlenih so celo odpeljali na psihiatrični oddelek reške bolnišnice. Moški je bil v neposredni bližini nesreče in je tako od blizu videl, kaj se je zgodilo. Ni govoril, ni hodil, le sedel je, drugi pa so mu nosili vodo in ga poizkušali hladiti. Po poročanju hrvaških medijev je moški včeraj več ur sedel na klopci na žgočem soncu v pristanišču, preden so ga odpeljali z rešilcem. Po navedbah priče so kljub več klicem ponj prišli šele po posredovanju županje. Z Jadrolinije so sicer sporočili, da bo psihološka pomoč na voljo vsem zaposlenim.

Neuradno: Tragedija tudi posledica človeške napake

Po neuradnih podatkih portala Danas.hr so inšpektorji že ugotovili, da je razlog za tragedijo človeška napaka. Jutarnji piše, da bi morala biti klančina zavarovana s klinom, ki bi preprečil prosti pad. Poleg tega bi jo moral zadržati še poseben zavorni sistem, ki je del vsakega mehanizma za dvigovanje in spuščanje klančine. Zadrževanje pod njo je strogo prepovedano, če ni  posebej zavarovana prav s klini. 

Po pisanju Novega lista je kapitan ladje takoj, ko je opazil, da klančina ni zavarovana, hotel opozoriti posadko na nevarnost, a je bil prepozen.

Trajekt Lastovo

Trajekt naj bi v preteklosti že imel težave. Foto: Pixsell

Na trajektih Jadrolinije zastave na pol droga

Na vseh ladjah Jadrolinije zastave spustili na pol droga, na upravni stavbi Jadrolinije na Reki pa izobesili črno žalno zastavo. Na trajekt Lastovo so že napotili novo posadko, ladja pa naj bi kmalu nadaljevala plovbo na redni liniji.

Na istem trajektu enaka nesreča že pred desetimi leti

Ladijski inšpektor Leo Jeričević je za Slobodno Dalmacijo povedal, da je bil priča takšnemu dogodku že v Veli Luki na Korčuli: »Bilo je pozimi leta 2014 ali 2015. Trajekt Lastovo je pravočasno prispel z Lastova, ko se je zgodila podobna nesreča, vendar ni bil poškodovan nihče. Sedeli smo v bližnji kavarni, ko smo zaslišali strašen pok. Kot da bi padla bomba,« se spominja Jeričević.

Vodja luške kapitanije na Reki Darko Glažar je sicer za RTL te trditve zanikal; pravi, da ta trajekt nikoli ni imel težav, še posebej pa ne takšnih.

Trajekt Lastovo vozi na liniji Zadar–Ist–Olib–Silba–Premuda–Mali Lošinj. Izdelali so ga leta 1969 na Japonskem za japonskega naročnika, leta 1978 pa je postal del flote Jadrolinije. Po navedbah Sopte doslej z njim niso imeli težav.

Priporočamo