Prodaja električnih vozil je upadla po več zaporednih letih rasti, kar analitiki vidijo kot jasno posledico ukinitve subvencij za nakup električnih vozil s koncem leta 2023. Vlada se je za ta korak odločila zaradi proračunskih omejitev. Med razlogi izpostavljajo tudi slabo razvito polnilno infrastrukturo.
"Takšne številke pomenijo izgubljeno leto za električno mobilnost," je za AFP ocenil analitik v družbi EY Constantin Gall. Težave nemškega trga električnih vozil je lani izpostavilo več raziskav. Po decembra objavljeni raziskavi družbe Deloitte bo do leta 2030 na nemških cestah 11,2 milijona električnih vozil, kar je 3,8 milijona manj od cilja vlade.
Tisoč evrov za polnjenje
Ta glede ukrepov za spodbujanje prodaje električnih avtomobilov med drugim razmišlja, da bi v Nemčiji kupcem ob nakupu električnega vozila ponudili 1000 evrov bonusa za polnjenje. Sredstva bi lahko koristili na javno dostopnih polnilnih postajah. Da bi spodbudila trg rabljenih avtomobilov, pa razmišlja o možnosti subvencioniranja strokovnih pregledov akumulatorjev s 100 evri.
Nemški kancler Olaf Scholz je sicer prepričan, da bi morale države EU sprejeti skupne ukrepe za spodbujanje prodaje električnih avtomobilov, med drugim v obliki davčnih olajšav. Kot je dejal decembra, je to pomembno predvsem v luči naraščajoče kitajske konkurence.