Potniško letalo je bilo eno od več letal 737 MAX, gre za boeingov najbolje prodajan model, ki so čakala v Boeingovem centru v kitajskem Zhoushanu na dokončanje in dostavo. Kitajska naj bi zaradi trgovinske vojne z ZDA svojim letalskim prevoznikom ukazala, naj ustavijo dostavo Boeingovih letal, poroča Guardian.

Trump je ta mesec zvišal osnovne carine na kitajski uvoz na 145 odstotkov. Kot maščevanje je Kitajska uvedla 125-odstotne carine na ameriško blago. Kitajsko letalsko družbo, ki bo prevzela Boeingovo letalo, bi carine lahko ohromile, glede na to, da ima novi 737 MAX tržno vrednost okoli 55 milijonov dolarjev, poroča svetovalna družba za letalstvo IBA.

Peking naj bi razmišljal o načinih podpore letalskim prevoznikom, ki najemajo Boeingova letala in se soočajo z višjimi stroški. Prejšnji teden so poročali, da je kitajska vlada pozvala kitajske letalske prevoznike, naj ustavijo nakupe opreme in delov, povezane z letali ameriških podjetij, kot je Boeing.

A Boeing 737 MAX plane, intended for China's Xiamen Airlines, arrives at King County International Airport after returning from China due to ongoing tariff disputes, in Seattle, Washington, U.S. April 19, 2025. REUTERS/Dan Catchpole

Kitajska ima približno 20 odstotkov pričakovanega svetovnega povpraševanja po letalih v naslednjih dveh desetletjih. Foto: Reuters

Kitajska ima približno 20 odstotkov pričakovanega svetovnega povpraševanja po letalih v naslednjih dveh desetletjih. Boeingova knjiga naročil je vsebovala 130 letal, načrtovanih za dobavo kitajskim podjetjem konec marca tako za komercialne letalske družbe kot za lizinške družbe, poroča Airways Mag. Ni jasno, katera stran se je odločila, da se letalo vrne v ZDA. Boeing in Xiamen Airlines se v času objave nista odzvala na Reutersovo prošnjo za komentar. 

Le nekaj ur preden je Trump podrobno predstavil svoje carine za tako imenovani dan osvoboditve, je izvršna direktorica Boeinga Kelly Ortberg na zaslišanju v ameriškem senatu povedala, da je podjetje prodalo približno 80 odstotkov svojih letal v tujino in se želi izogniti položaju, ko bi se "nekateri trgi zaprli za nas". Ortberg je dejala, da imalo pol milijarde dolarjev zaostalih naročil. Zmeda zaradi spreminjanja carin bi lahko mnoge dobave letal pustila v negotovosti, pri čemer nekateri izvršni direktorji letalskih družb pravijo, da bi odložili dostavo letal, namesto da bi plačali dajatve, pravijo analitiki. 

Michael O'Leary, izvršni direktor nizkocenovne letalske družbe Ryanair, je prejšnji teden za Financial Times povedal, da naj bi družba od avgusta prejela 25 letal Boeing, a "bi prevzem morda odložili in upali, da bo prevladal razum".

Priporočamo