Odločitve o spremembi carin predsednika Donalda Tumpa so imele številne nepričakovane učinke – med drugim je s tem ogrozil tudi modno in tehnološko industrijo. Zadnja nenavadna posledica njegovih odločitev o uvedbi povišanih carin proti Kitajski pa je dvig priljubljenosti aplikacije DHGate.

Po podatkih analitskega podjetja Sensor tower se je namreč aplikacija v tem tednu povzpela na vrh lestvice Apple Store. Uspeh je tako dosegla skoraj čez noč, saj je pred tednom še ni bilo niti na lestvici 100 najbolj priljubljenih aplikacij.

Ob tem pa se pojavljajo vprašanja, kaj aplikacija je in ali bi jo vsi morali začeti uporabljati? Ekipa za odnose z mediji podjetja DHGate se ni želela odzvati na prošnje ameriških medijev, so pa razloge za priljubljenost že pojasnili različni trgovinski strokovnjaki.

Najprej le uvoženi DVD-ji

Od leta 2004 platforma DHGate pomaga povezovati tuje kupce s kitajskimi proizvajalci. Začetnice v imenu pa se nanašajo na mesto Dunhuang, ki je bilo včasih znano po starodavni kitajski trgovinski poti Svilena pot.

Kitajski strokovnjak Arnold Ma, ki živi v Veliki Britaniji, je za portal Wired pojasnil, da so na začetku na DHGate kupovali kitajske filme, ki drugod niso bili dostopni. Kasneje pa je večji del povezovanja s kitajskimi proizvajalci prevzela platforma Alibaba.

Podjetje v ozadju, DHgate Group, je ustanovil podjetnik ter nekdanji uslužbenec podjetij Microsoft in Cisco Wang Shutong in od takrat je zraslo v velikana: konec leta 2023 je imelo 77 milijonov registriranih kupcev v skoraj vseh državah in regijah sveta, od tega naj bi jih približno 10 milijonov kupovalo od 2,6 milijona prodajalcev na Kitajskem in drugod.

Zakaj pa je postal popularen zdaj?

Zaradi naraščajočega trenda kitajskih proizvajalcev, ki svoje izdelke tržijo v aplikacijah, kot sta TikTok in njegov kitajski ekvivalent Douyin, v odgovor na carine Donalda Trumpa proti Kitajski, je javnost postala bolj seznanjena z družbo DHgate.

Uporabniki Tiktoka se namreč sprašujejo, ali lahko izdelke, ki bi jih v ZDA drago plačali, na Kitajskem naročijo za manj denarja. Med njimi so tudi številni ponaredki luksuznih modnih znamk.

V viralnih videoposnetkih se pojavljajo celo predstavniki kitajskih tovarn, ki trdijo, da izdelujejo izdelke za trgovce z luksuznim blagom. Kupce zato pozivajo, da se zoperstavijo povišanju cen zaradi carin in na DHGate kupijo neoznačene različice istih izdelkov.

Ob tem se pojavljajo vprašanja, ali so prodajalci res zakoniti dobavitelji zahodnih luksuznih znamk, ali pa so trenutek izkoristili za dodaten dobiček.

Priporočamo