Trump je v preteklosti ničkolikokrat kritiziral tako Meto kot Amazon, obe podjetji pa se sedaj močno trudita postati bolje zapisani pri novi administraciji.
Na nasprotnih bregovih
Lastnik Amazona Jeff Bezos in Donald Trump se v preteklosti nista zadrževala pri izražanju kritik na račun drug drugega. V svojem prvem mandatu je Trump obtožil Amazon, da ne plačuje pravičnega deleža za cene ameriških poštnih storitev, in omalovaževal poročanje medijske hiše The Washington Post, ki je v Bezosovi lasti.
Bezos mu ni ostal dolžan in je prav tako kritiziral Trumpa. Leta 2019 je sprožil sodni postopek, v katerem je trdil, da je Trumpova pristranskost škodovala njegovim možnostim pri sklepanju posla s Pentagonom v višini deset milijard dolarjev.
Bolj spravljiva retorika
Odkar je postalo jasno, da bo Trump republikanski kandidat na letošnjih predsedniških volitvah, je Bezos precej omilil svojo retoriko. V tednih pred volitvami je močno odmevala njegova odločitev, da novinarjem in urednikom The Washington Posta prepove, da bi medijska hiša javno podprla Kamalo Harris. V ZDA je namreč običajno, da večje medijske hiše podprejo katerega od kandidatov.
Sklep, da ugledni The Washington post postane nem, je povzročil nemalo zgražanja tako med bralci kot novinarji in uredniki. Odločitev je časopisno hišo stala več deset tisoč naročnin, ki so jih jezni bralci odpovedali. Bezos je glede svoje odločitve dejal, da uredniška podpora posameznemu kandidatu povečuje občutek pristranskosti v času, ko mnogi Američani že tako ne zaupajo medijem.
»Velike čestitke našemu 45. in sedaj tudi 47. predsedniku za neverjeten politični povratek in prepričljivo zmago. Želimo mu uspeha pri vodenju in združevanju Amerike, ki jo imamo vsi radi,« je na omrežju X 6. novembra zapisal Bezos. Prejšnji teden je za The New York Times izrazil optimizem glede Trumpovega drugega mandata: »Kar sem videl do zdaj, je, da je bolj miren kot je bil v prvem mandatu.«
Večerja v Mar-a-Lagu
Tudi Mark Zuckerberg, lastnik podjetja Meta, pod katerega okrilje med drugim spadata Facebook in Instagram, s Trumpom ni bil vselej v najboljših odnosih. Po napadu Trumpovih podpornikov na Kapitol 6. januarja 2021 je Trump ostal brez svojega Facebook računa, ki so mu ga obnovili šele v začetku leta 2023. Potezo je Trump precej zameril. Julija letos je denimo na svoji platformi Truth Social objavil zapis, v katerem je grozil, da bo goljufe poslal v zapor. Zapis je zaključil z vzdevkom za izvršnega direktorja Mete: »Zuckerbucks, pazite se!«. Grožnja se je nanašala na Trumpovo prepričanje, da se je Facebook vmešaval v volitve leta 2020. Ob neki drugi priložnosti je Facebook označil za »resničnega sovražnika ljudstva«, pojavila pa so se tudi ugibanja, da nasprotuje predlagani prepovedi omrežja TikTok v ZDA predvsem zato, ker bi tovrstna prepoved najbolj koristila prav Zuckerbergovi Meti. »Če se znebite TikToka, bosta Facebook in Zuckerschmuck podvojila dobičke,« je dejal.
Kot kaže, sta odnos zgladila, saj se je Zuckerberg konec novembra oglasil na večerji pri Trumpu na posestvu Mar-a-Lago na Floridi. Kot je kasneje povedal Stephen Miller, namestnik vodje Trumpovega kabineta, želi Zuckerberg podpreti Trumpove gospodarske načrte. Poleg tega si prizadeva za izboljšanje ugleda Facebooka med Trumpovimi podporniki. »Jasno je povedal, da želi podpreti nacionalno prenovo Amerike pod Trumpovim vodstvom,« je za Fox še povedal Miller. Meta bo tako kot Amazon v Trumpov inavguracijski sklad primaknila milijon dolarjev.
Tehnološka podjetja rada donirajo
Za ZDA je običajno, da korporacije prispevajo velik delež donacij za predsedniške inavguracije. Izjema je bila leta 2009, ko je novoizvoljeni Barack Obama zavrnil sprejemanje tovrstnih donacij. Ko je bil leta 2013 znova izvoljen, si je premislil in sprejel ponujena sredstva.
Zuckerberg z Meto (takrat znano še kot Facebook) ni doniral za Trumpovo inavguracijo leta 2017, niti za Bidnovo štiri leta kasneje. Med donatorji pa je redno Google, ki je za Trumpovo prvo inavguracijo namenil 285.000 dolarjev in prav toliko tudi za Bidnovo. Pri Microsoftu so za Obamovo drugo inavguracijo odšteli milijon dolarjev, po pol toliko pa za Trumpovo leta 2017 in Bidnovo 2021. Pri Amazonu so za prejšnjo Trumpovo inavguracijo namenili 58.000 dolarjev, kar je mnogo manj kot letos, ko donirajo milijon dolarjev. Tako kot že pri Bidnovi inavguraciji pred štirimi leti bo Amazon na svoji pretočni platormi Prime Video predvajal tudi Trumpovo inavguracijo. Ta bo 20. januarja.